OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Studerar du inom HR och vill ha ett meriterande extrajobb? Har du en förståelse och intresse för kollektivavtal och ett öga för detaljer? Då har vi en tjänst för dig!
Nu söker vi för Beijer Byggmaterial AB’s räkning en HR-administratör till deras Servicekontor i Häggvik. Beijer är Sveriges största helägda bygghandelskedja med varuhus över hela Sverige. De förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer är rikstäckande i Sverige med ca 2000 anställda. De omsätter idag ca 7 miljarder kronor.
Beijer är just nu i en expansiv period och söker därför ett administrativt stöd till deras HR- och löneavdelning. Du kommer att utgöra en viktig del av avdelningens verksamhet, framförallt genom avtalshantering och arbete i Beijers schemaläggningssystem Timeplan. De initiala arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av att:
- Utföra uppdateringar av data från Excel till respektive HRM system Workday, SYMPA
- Granska inkomna avtal och säkerställa att informationen är fullständig och korrekt
- Registrera avtalen och nyanställd personal i aktuella system
- Kontakta och följ upp eventuella fel eller oklarheter med berörd chef
- Supportera arbetsplatsens HR-specialist och HR Partners med uppgifter baserat på behov Ex. stötta rekryterare med telefonintervjuer vid rekrytering
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts när vi hittat rätt kandidat. Anställningen pågår under cirka 4-6 månader. Du kommer att arbeta ca 10 h/vecka enligt överenskommet schema mellan dig och Beijer. Arbetet behöver utföras kontorstider under vardagar och du kommer att vara placerad på deras kontor. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men arbetar hos Beijer Byggmaterial i deras nyrenoverade lokaler i Häggvik.
Din profil
För denna tjänst söker vi dig som studerar inom HR.
Beijers HR- och löneavdelning kantas av högt i tak och nära till skratt Även i dessa Covid tider då de arbetar på olika håll, de har en nära dialog och stöttar varandra där det behövs. Noggrant och professionellt arbete är basen som de som funktionen opererar kring och där kreativitet och nya lösningar i deras dagliga HR arbete får dem att växa.
För att lyckas i rollen krävs det att du har förmåga att arbeta proaktivt och har ett öga för detaljer. Det är direkt avgörande att du är uppmärksam på dina arbetsuppgifter och är noggrann. Har du en god systemvana i tex. schemaläggningssystem, HR-datasystem och/ eller lönesystem är detta meriterande. Som person är du ödmjuk, prestigelös och engagerad. Vidare är du orädd att lyfta telefonen och har en start vilja att lära sig och utvecklas. Du kommunicerar obehindrat på svenska, i tal och skrift.
Stämmer beskrivningen in på dig? Ansök redan idag!
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584