OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aneby kommun är beläget på småländska höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande vision är ”Ett gott liv i en hållbar och växande kommun” och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt. Vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar. Att arbeta i en mindre kommun har många fördelar; närheten mellan människor ökar, liksom möjligheterna att påverka och vara delaktig i kommunens utveckling.
HR-teamet består idag av två HR-ansvariga och en HR-administratör. Vi är kommunens samlade kompetens inom HR och stöttar organisationen inom hela bredden av HR-frågor vilket möjliggör för dig att lära dig mer om den stora variationen av arbetsuppgifter som ingår i verksamhetens uppdrag.
Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som studerar inom HR-området och vill få in en fot i arbetslivet samtidigt och praktisera dina kunskaper i arbetslivet. Som studentmedarbetare får du ett flexibelt arbete som är enkelt att kombinera med studierna. Du kan arbeta upp till ett genomsnitt av 15 timmar i veckan, vilket kan variera över terminen beroende på dina studier. Arbetsuppgifterna kräver att du kan arbeta åtminstone fem timmar i veckan.
Vi är i en digitaliseringsfas och du kommer att vara med i att ställa om arbetssätt och kvalitetssäkra HR-processer. Bland annat kan det innebära arbete med anställningsavtal, begäran om offentliga uppgifter, förbereda underlag för beslut om friskvårdsbidrag, ta fram och analysera statistik samt sköta hantering av personalhandlingar.
Vissa arbetsuppgifter kan göras på distans men en del kräver fysisk närvaro i kommunhuset i Aneby kommun.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har pågående eftergymnasiala studier inom HR eller personaladministration.
Det är meriterande om du har erfarenhet av eller har gått någon kurs om grundläggande arbetsrätt.
För tjänsten krävs att du bemästrar det svenska språket väl i tal och skrift. Eftersom arbetet till stor del sker i digitala system krävs god datorvana.
Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och planerar och prioriterar din tid mellan arbete och studier på ett effektivt sätt. Att ha en positiv attityd till arbetet är naturligt för dig och du handlar i enighet med fattade beslut. Vidare gillar du att samarbeta med andra och anpassar sättet att förmedla information beroende på mottagare.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.