HR-support, konsult till People & Culture-teamet

HR-support, konsult till People & Culture-teamet

Arbetsbeskrivning

Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige.



Beskrivning
För vår spännande kund i tillväxt söker vi en HR Support-konsult som ska ansluta till deras People & Culture-team.

Som den första kontaktpunkten är denna position avgörande för att leverera förstklassig service och stöd till våra anställda och kandidater. Den utvalda konsulten kommer att stärka People & Culture-teamet genom effektivt administrativt och HRIS-stöd, säkerställa korrekt datamanagement och följa företagets policyer. Du kommer att fungera som en primär, pålitlig kontaktpunkt för anställda och chefer, hantera HR-processer, system och verktyg. 

Arbetsuppgifter
Som HR Support-konsult kommer du att ha en rad ansvarsområden och uppgifter som är centrala för att stödja People & Culture-teamet och säkerställa en smidig drift av HR-funktionerna. Du kommer att agera som den primära kontaktpunkten för anställda och chefer, där du hanterar frågor om HR-processer, system och verktyg. Din roll innebär att ge omfattande administrativt stöd till People & Culture-teamet, inklusive hantering av HRIS (Human Resource Information System). Du ansvarar för att säkerställa korrekt datahantering och att alla processer följer företagets policyer. Vidare kommer du att övervaka personaladministrationen med fokus på efterlevnad och effektiva processer, vilket inkluderar att säkerställa smidig genomföring av personal- och löneprocesser från början till slut. Du kommer att samarbeta med en mängd olika intressenter på olika nivåer inom organisationen och hantera olika dagliga administrativa uppgifter inom hela HR-området.

Kvalifikationer

För att kvalificera för denna roll ser vi att du behöver ha:

- Relevant högskole- och YH-utbildning inom HR eller liknande området alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet;
- Dokumenterad erfarenhet av löne- och HR-processer;
- Resultatorienterad, självgående attityd med en förmåga för digitala HR-lösningar;
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med HRM-systemet SuccessFactors;
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystemet Service Now;
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystemet Service Now;
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Villkor
För denna roll blir du anställd hos oss på Q och hyrs ut till vår spännande kund samt arbetar på plats hos kunden. För denna tjänst finns det möjlighet till arbete på distans med 25%. Vi arbetar med löpande rekrytering och ser fram emot din ansökan med CV på engelska så snart som möjligt. Varmt välkommen!



Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Q Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2024
  • Ansök senast: 26 juni 2024

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024