OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en fena på administration med intresse för HR-frågor? Då kan du vara kollegan vi söker till Scandics Sveriges HR-avdelning och till teamet HR Support!
Teamet HR Support arbetar med first-line support till ledare och medarbetare i HR-relaterade frågor. Som HR Support Partner arbetar du med stöd och effektiv hjälp till organisationens ledare och medarbetare med telefon, chatt och mail som dina arbetsverktyg. Du hanterar både generella HR-frågor såsom t ex
arbetstidsregler och schemaläggning samt allmänna arbetsrättsliga frågor och kollektivavtalsregler inom HRF och Unionens avtalsområden.
Vidare arbetar du även administrativt med bl a statistik och utbildningsadministration samt att du kommer supportera ledare och medarbetare i våra HR-system: Fuse, Workday, Timeplan, Medhelp, Jobylon m.fl.
I rollen kommer du dagligen ha kontakt med stakeholders runt om i organisationen, t ex kollegor inom HR (District HR Managers, HR Coordinator m.fl.), Payroll samt District Directors. Rollen är placerad i Stockholm men då våra 89 hotell finns över hela landet så innebär rollen även en del resor.
För att lyckas och trivas i rollen
För att trivas i rollen söker vi dig som är strukturerad och uppskattar att ha ordning och reda i ditt dagliga arbete. Du är administrativt lagd och att ge service är en självklarhet för dig.
Du som söker trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter och vidare ser vi att du har relevant erfarenhet inom administration och HR samt goda kunskaper i Office-paketet. Vi ser gärna att du har/ haft en liknande roll och har erfarenhet av olika HR system, utbildningsadministration samt LMS-hantering. Du behöver även ha goda kunskaper i svenska och engelska (både tal och skrift).
Du är van och trivs med att ta eget ansvar och att utöva självledarskap men uppskattar givetvis att arbeta i team och ser fördelarna i det. Vidare ser vi att din kommunikationsförmåga präglas av lyhördhet och nyfikenhet.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en spännande och omväxlande roll i ett team med stor erfarenhet och hög energinivå där vi dessutom satsar på intern kompetensutveckling och digitalt lärande. Inom Scandic finns även många olika karriärvägar då vi är verksamma i fem länder med många spännande och varierande uppdrag.
Tjänsten är ett vikariat (heltid) t o m november 2024 med goda chanser till förlängning (har du en tillsvidareanställning inom Scandic Sverige idag får du tjänstledighet beviljad från den). Denna tjänst är placerad på vårt huvudkontor på Sveavägen i Stockholm. Flera av dina kollegor i teamet samt ansvarig chef (HR Support Manager Maria Grund) är placerade på andra orter runt om i Sverige och som tidigare beskrivits innebär rollen även en del resor till våra härliga destinationer runt om i Sverige!
Sista ansökningsdag är 12 mars 2023 men då vi behandlar ansökningarna löpande, ber vi dig att ansöka så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida och vid frågor, vänligen kontakta rekryterande chef Maria Grund.
Vi ser fram emot din ansökan!
Det här är en anställning med vikariat på heltid.
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD