OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pema People levererar effektiva tjänster inom entreprenad, personaluthyrning, utbildning, rekrytering och omställning.
Vi söker nu en noggrann och administrativ person för ett uppdrag inom HR-support på AstraZeneca i Göteborg. Med rätt profil och mycket passion kan det här bli början på en lång och framgångsrik karriär på Pema Office.
Avdelningens verksamhetsområde
HR Services arbetar med de operativa delarna av HR där Payroll, Data Management och HR Service center ingår. Pga omallokering av resurser till temporära projekt, så söker man nu en tillfällig ersättare tom 2016-12-31
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I denna roll skall du ska supporta oss med att registrera transaktioner i vårt HR system. Vissa är av det enklare slaget medan andra är mer komplicerade. Det finns färdiga steg-för-steg guider för alla uppgifter men du bör ha vana av att arbeta administrativt och med Microsoft Office, då detta är en rent administrativ tjänst.
Nödvändiga kvalifikationer
• Datorvana är ett krav, samt att du är van vid administrativa arbetsuppgifter. Då detta är en HR avdelning hanterar vi mycket konfidentiell information, vilket gör att du som söker måste kunna hantera denna typ av information och följa sekretesslagar.
• Om du har erfarenhet av AstraZeneca eller HR-system sedan tidigare är det en fördel.
Utbildning
Lägst gymnasium
Framgångsfaktorer/Andra önskvärda meriter
• Det är en fördel om du gillar att arbeta i ett team med högt tempo och tydliga deadlines varje månad. Man arbetar kontinuerligt med förbättringar och ser gärna att du också kommer med förslag på hur man kan arbeta effektivare.
• Du bör kunna följa en lathund och arbeta standardiserat för att trivas i denna roll. Är du en administratör som gillar ordning och reda, samt kan hantera konfidentiella uppgifter är du rätt person för detta uppdrag.
• Det går bra att ta ut semester men inte under perioden v.27-30
Är du rätt person för detta jobb?
Om du har några frågor gällande uppdraget, kontakta Affärsområdeschef Karin Lyckemalm på karin.lyckemalm@pemapeople.se eller 0720-808934.
Du ansöker genom att registrera dig och bifoga CV samt personligt brev.
Sista ansökningsdag är 2016-04-27, men tjänsten kan komma att tillsättas innan dess.
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och önskar dig en fantastisk dag!
Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling och från 2016 finns vi i Göteborg. För närvarande sysselsätter Pema People ca 1000 personer. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera branschens bästa medarbetare och alltid med professionalitet och hjärta i fokus.
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie
0115001022
Niclas Gustafsson
011-130084
Magnus Andersson
130079
Britt-Marie Landström
Evelina Nilsson
Katarina Guzik
Kristina Peltola
Britt-Marie Landström
Katarina Guzik
Regionchef Hans Hansen
0115001041