HR-support till Schibsted

HR-support till Schibsted

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av administration inom HR och anställningsavtal? Är du vidare en person som gärna tar egna initiativ och brinner för att ge den bästa servicen? Nu har du chansen att söka rollen som HR-support till Schibsted. Här välkomnas du till en fartfylld och rolig arbetsplats där du får arbeta i en lärorik roll tillsammans med dina 12 kollegor i teamet. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
People Operations Hub är en centraliserad enhet som fokuserar på att tillhandahålla tjänster till mer än 50 företag inom Schibsted-koncernen i hela Norge, Sverige och Danmark, samt Lendo i Finland. De är på god väg att utveckla ett nav för framtiden. De är ett team på 12 anställda och har ett nära samarbete med löneavdelningen i Norge, Sverige och Danmark. De arbetar även i alla Schibsted-bolag.

People Operations Hub arbetar med bland annat administration av kontrakt, lönejusteringar och ansvarar för data i systemet Workday. I denna rollen kommer du att fungera som den första kontaktpunkten med deras kunder. Därför är det väldigt viktigt att du sätter kunden i fokus. I samarbete med resten av teamet kommer du att ansvara för att alla deras personuppgifter läggs in med kvalitet och noggrannhet.

Ida, som har en liknande roll i Hub, säger: "Jag älskar att komma till jobbet varje dag! Enheten består av en grupp fantastiska kollegor som kompletterar varandra och gör det roligt att arbeta på Schibsted. Du kommer att lära dig mycket av gruppen, "och du kan förvänta dig en brant inlärningskurva. Ibland upplever vi ett högt tempo, men tack vare den samarbetande och inkluderande kulturen utmärker vi oss i det vi gör. Jag gillar att vi ständigt utmanar status quo".

Flera funktioner i People Operations Hub är under utveckling för att nå målet att i framtiden bli ett servicecenter för stöd till medarbetare och chefer. Utmaningarna är många, men möjligheterna är ännu större! Vi kan erbjuda dig en bra arbetsplats med motiverade kollegor som stöttar och uppmuntrar varandra.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Du kommer att arbeta med alla arbetsflöden i HR-verktyget, Workday. Det handlar om registrering av nyanställda, byte och uppsägning
- Kontroll av anställdas data mot lönesystemet
- Fungera som 1st Line Support till anställda i hela koncernen för alla HR-administrativa frågor
- Delta i hanteringen av enhetens delade mail, telefon och chatt
- Olika HR-administratörsrelaterade uppgifter

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högre utbildning inom HR
- Har erfarenhet av HR och administration
- Har god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt i svenska/norska samt engelska

Det är meriterande om du:


* Tidigare arbetat med administration i Workday, Agresso, ServiceNow eller liknande system
* Har erfarenhet av att arbeta med HR-administration i Norge


Som person är du:


* Noggrann
* Bra på att samarbeta
* Strukturerad


Övrig information


* Start: omgående
* Omfattning: Heltid, tom 31 juli 2023
* Placering: Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2023
  • Ansök senast: 13 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024