OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
HR-avdelningen på stadsledningsförvaltningen ansvarar för att leda, stödja, samordna och utveckla stadens gemensamma HR-arbete, arbetsgivarpolitik och HR-processer utifrån våra målgruppers behov. Vi leder och utvecklar arbetet med stadens arbetsgivarvarumärke. Vi hanterar löne- och pensionsadministration samt systemförvaltning för samverkande kommuner inom Familjen Helsingborg. HR-avdelningen är organiserad i tre enheter: Arbetsgivarenheten, enheten för projekt och kommunikation samt HR- servicecenter.
Viktigt för HR-avdelningen framöver är att fortsätta röra oss framåt inom områden som digitalisering, att förenkla för våra målgrupper samt våga testa göra nytt. Just nu utforskar vi nya arbetssätt, flexibilitet, kompetens och hållbarhet med verksamheten i fokus. Vi vill dra nytta av digitaliseringens möjligheter och är nyfikna på AI.
Nu söker vi dig som vill jobba som HR system/administrativ samordnare hos oss på arbetsgivarenheten och bli en del av HR Helsingborgs utvecklingsresa. Vi på arbetsgivarenheten har i uppdrag att möjliggöra för staden att vara en attraktiv arbetsgivare genom att utveckla stadens arbetsgivarpolitik och stärka stadens förvaltningar i det stadgemensamma HR-arbetet utifrån kontext och behov.
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande jobb som HR system/administrativ samordnare. I rollen arbetar du både med HR-system, administration och utveckling. Du kommer vara spindeln i nätet i vår HR support och vårt ärendehanteringssystem samt vara ett kvalificerat stöd till våra HR-processutvecklare. I uppdraget ingår det att ständigt förenkla och digitalisera det HR-administrativa arbetet och en mycket viktig del i ditt arbete är att samarbeta och samskapa med andra. Rollen kräver att du är nyfiken på HR-system, strukturerad, serviceinriktad och kommunikativ. Det krävs även att du har hög integritet då du hanterar känslig information.
Vi erbjuder också ett generöst friskvårdsbidrag, flextidsavtal samt möjlighet till fler lediga dagar. Det finns även möjlighet att arbeta platsoberoende utifrån uppdraget.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av att arbete med HR-processer och HR-system.
Som person är du nyfiken, engagerad och för att lyckas i ditt uppdrag är du lösningsfokuserad. Du har lätt för att skapa kontakter, har en utpräglad servicekänsla och ett konsultativt arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2023-11-23
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.