OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning
Jobbeskrivning
Vi söker nu dig som vill arbeta som systemförvaltare med fokus på våra HR-system, där vi förvaltar och utvecklar ett 10-tal HR-system inom enheten HR systemstöd. Systemen hanterar bland annat lön, rehabilitering och rekrytering och HR systemstöd teamet tillhandahåller driften av systemen. Uppdragsgivaren är kommunen.
Som systemförvaltare kommer du att arbeta med förvaltning och utveckling av vårt HR system Personec P och tillhörande moduler såsom Anställningsguiden, Visma Window samt Neptune. Vidare kunna stödja genom generell kompetens inom övriga HR system såsom Time Care Pool, Multi Access och WinLas
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att tillsammans med övriga systemförvaltare att:
hantera drift och underhåll
hantera löpande systemadministration, huvudfokus på systemens funktionalitet som hanterar organisationsförändringar, behörigheter och anställningsguide
arbeta med att felsöka och åtgärda incidenter både internt och externt, vid behov i dialog med systemleverantören
föreslå förbättringar utifrån verksamheternas behov och driva utvecklingsönskemål gentemot systemleverantören
kommunicera och förankra kring förändringar och nya funktionaliteter i de olika HR-systemen
vara ett stöd i våra HR-processer och våra interna processer på HR systemstöd
Skallkrav:
Du har en relevant högskoleutbildning inom Lön/HR- eller systemområdet eller har erfarenhet från liknande roller. Du har minst fyra års arbetslivserfarenhet av att arbeta som systemförvaltare eller motsvarande roll. Det är ett krav att du arbetat med Visma Personec P samt bra om du även har erfarenhet av att ha jobbat i ett antal likvärdiga system. Vi ser att du har god vana av att arbeta med olika IT-system samt kunskap om lön- och avtalsfrågor inom offentlig verksamhet. Tidigare erfarenhet av automatisering, digitalisering och effektivisering av processer är meriterande. Goda kunskaper i Microsoft Office 365 är en förutsättning samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Arbetet innehåller alltifrån stöd i daglig drift till att utvärdera och utveckla våra system och arbetsuppgifterna kräver därför att du har en god förmåga att arbeta strukturerat och självständigt, samtidigt som du inte har några problem att arbeta i grupp. Det krävs även att du är analytisk, noggrann och lösningsorienterad.
Våra kunders behov förändras löpande och allt går inte att planera eller förutse och vi tror därför att du trivs bäst hos oss om du är flexibel och kan planera om din arbetsdag utifrån uppkomna behov med fokus på att tillgodose kundernas behov och önskemål.
Du har ett positivt förhållningssätt, ansvarstagande och är en lagspelare som bidrar till vår positiva arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Startdatum: 2 Jan 2023
Slutdatum: 31 maj 2023
Omfattning: 40h/v
Plats för genomförande: 50 % remote. övrigt i Lund