OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av att få arbeta i en roll som kombinerar strategiskt och operativt arbete? Vill du utvecklas och utmanas tillsammans med engagerade kollegor inom ett område som växer och förändras? Vi söker nu en HR-systemförvaltare till vår centrala HR-enhet.
I rollen ingår att förvalta, och utveckla vårt HR-system, Heroma, utifrån verksamhetens situation och behov. Tillsammans med dina kollegor på HR-enheten är du ett expertstöd i systemfrågor till organisationen. Du kommer bland annat att vara testansvarig vid införande av nya versioner och ändringar i HR-systemet. Du kommer även arbeta med dokumentation tex manualer, nyhetsbrev och rutiner och vid behov planera och genomföra utbildningar.
Omvärldsbevakning är en viktig del av ditt arbete då vi alltid strävar efter att utvecklas vilket innebär att du även är kontaktperson och kravställare mot systemleverantörer. I ändringshantering ingår bl a att utifrån behov genomföra eller beställa anpassningar som gör att systemstöden alltid hanterar ändrade förutsättningar i lagar, centrala och lokala kollektivavtal, riktlinjer och rutiner korrekt. Du deltar även i olika nätverk och användargrupper både internt och externt.
Arbetet som HR-systemförvaltare är självständigt men du är samtidigt del av ett team med tre andra systemförvaltare. Du samarbetar dagligen med kollegor utanför den egna enheten och blir en viktig del i ett internt nätverk med lokala samordnare, HR-, ekonomi- och lönefunktioner samt olika roller inom IT-förvaltningen.
Om dig
Vi söker dig med högskolekompetens eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Inriktningen kan se olika ut men det är viktigt med god förståelse och kunskap om den typ av verksamhet som vi bedriver. Du har erfarenhet av systemförvaltning och vårdens organisation och hantering av schemaläggning och bemanning i 24/7-verksamhet. Du har flera års yrkeserfarenhet och gärna några som chef.
Det är meriterande med arbete från en region och erfarenhet av att utbilda och skapa användardokumentation. Kunskap om HR-systemet Heroma eller andra större lönesystem är ett krav och det är meriterande om du har kunskaper om de lagar och avtal som finns inom offentlig sektor samt löneprocessen.
För att lyckas i rollen behöver du vara en problemlösare som ser till att driva ditt arbete framåt. Du är strukturerad och har inga problem med att arbeta med flera uppgifter parallellt. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt oavsett om du arbetar själv eller tillsammans med andra.
Du har en pedagogisk förmåga och har lätt att se sammanhang och kan prioritera det som är bäst för verksamheten i ett helhetsperspektiv. Du har en god samarbetsförmåga och skapar goda relationer till dem du möter i ditt arbete.
Vi arbetar med löpande intervjuer.
Din framtida arbetsplats
Regionstab HR arbetar regionövergripande med strategiska personalfrågor och är ett stöd till regionens ledning, chefer, förvaltningar och verksamheter. Vi söker dig som vill göra skillnad och bidra till regionens ambitioner att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser.
Vår enhet är en del av Regionstaben som består av 140 medarbetare med kompetens inom bland annat ekonomi, juridik, HR, kommunikation, planering, samordning, hållbarhet och säkerhet. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra tillvaron för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer och förvaltningar.
Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag.
Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.