OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MAX är Sveriges äldsta burgarkedja och vi använder oss endast av lokalt kött, kyckling och bacon. Vi har också branschens bredaste utbud av gröna burgare. År 2008 blev vi världens första restaurangkedja att klimatmärka menyn och klimatkompensera alla utsläpp.
Välkommen till MAX Burgers! Nu utvecklar vi HR-teamet med en HR Systems and Support Administrator.
Vi söker en engagerad HR Systems and Support Administrator som trivs med att hantera ständiga förändringar och snabbt anpassa sig till nya projekt och prioriteringar.
Som HR Systems and Support Administrator kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa smidig drift och användning av vårt HCM-system Workday.
Ditt uppdrag
Som HR Systems and Support Administrator kommer du att vara den främsta länken för att stödja användarna av vårt HR-system, Workday. Du stöttar i användarfrågor, ger värdefull vägledning, och säkerställer att varje användare har en positiv upplevelse i systemet.
Du kommer att ge daglig support och vägledning till våra chefer, vilket spelar en nyckelroll i att säkerställa smidiga HR-processer. Vidare kommer du att förenkla komplexa processer till användarvänliga 'Så här gör du'-instruktioner och hjälper våra team att använda Workday effektivt. Du kommer även att vara en del av våra förändringsinitiativ, där du hjälper till med utbildning och kommunikation för att säkerställa att alla är uppdaterade med de senaste systemförändringarna.
Vårt mål är att göra HR-upplevelsen så smidig och effektiv som möjligt för våra användare, och din roll är nyckeln till att uppnå detta. Om du älskar att lösa problem, är en kommunikatör och en samarbetsvillig lagspelare, då är detta din chans att göra skillnad!
Vi är mitt under vår Workday-implementering och systemet planerar att lanseras till våren 2024, därav är det viktigt att du trivs i den typen av miljö där saker och ting snabbt kan förändras.
Vem letar vi efter?
Vi söker en motiverad problemlösare med förmågan att snabbt hantera utmaningar och lösa problem som kan uppstå i användarinteraktioner och systemhantering. Din starka kommunikationsförmåga och serviceanda är något som utmärker dig, och du trivs med att samarbeta med olika team inom organisationen. Du är en samarbetsvillig person som trivs med att arbeta nära andra för att uppnå gemensamma mål och strävar alltid efter att främja en positiv arbetsmiljö.
Du har ett analytiskt tankesätt och du drivs av att förstå och optimera HR-processer, även i stressiga situationer. I mötet med användarnas behov visar du tålamod och flexibilitet, vilket skapar en känsla av förtroende och trygghet. Vidare söker vi en person som har en god organisatorisk förmåga som lägger stor vikt vid noggrannhet och effektivitet. Din tekniska kompetens är en ytterligare fördel, då den underlättar din förståelse och konfiguration av vårt system.
Du kommer att ha tillgång till kontinuerlig utbildning och utveckling för att utöka din kompetens inom HR-systemadministration och processoptimering. Detta ger dig möjlighet att växa och avancera i din karriär inom HR och tech-området.
Kvalifikationer:
- 1-2 års yrkeserfarenhet inom en likvärdig roll
- Utbildning inom HR eller motsvarade arbetslivserfarenhet
- Eftersom rollen innebär att kommunicera med kontakter internt såväl som externt på engelska och svenska, vill vi att du behärskar flytande svenska och engelska i tal- och skrift
Det är meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta med Workday, eller annat HR-system Såväl som erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion gentemot slutanvändare och kunskap om kollektivavtal: HRF och Unionen.
Varför ska du välja oss?
Vi har runt 5500 anställda och är Sveriges näst största burgarkedja. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt. I våras lanserade vi våra värderingar; MOD, PASSION OCH GEMENSKAP som vi är väldigt stolta över. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.
Vi har kontor i Stockholm och Luleå. Båda våra kontor är i moderna kontorslandskap med mycket liv och rörelse och härlig laganda. Du får som medarbetare på MAX del av uppskattade personalförmåner som friskvårdsbidrag, rabatt på MAX-mat, rabatt på flertalet gymkedjor, frukostar, after works och kanske det bästa av allt: ibland få provsmaka en nylanserad variant av Sveriges godaste burgare!
Om processen
Tjänsten avser en fast tjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placering för tjänsten är i Stockholm. Du kommer i nästa steg att få svara på ett antal urvalsfrågor kopplade till tjänsten.
I den här processen använder vi oss av psykometriska tester och Case, går du vidare i processen kan du komma att få utföra dessa.
Vi går igenom ansökningarna löpande och kommer att återkoppla till dig när sista ansökningsdag har passerat. Vi gör vårt yttersta för att uppdatera dig hur du ligger till i processen så snart vi kan. Går du inte vidare i processen får du återkoppling via Mail.
För frågor om processen, vänligen kontakta Talent Acquisition Specialist Sofia Westermark på sofia.westermark@max.se.
Har du i stället frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Business Owner HR Digitalisation Amanda Träff på amanda.traff@max.se
Observera att den här tjänsten är öppen för ansökningar fram till den 26/11, intervjuer planerar att hållas i December, men vi går igenom ansökningarna löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd