HR-Time specialist till AstraZeneca

Arbetsbeskrivning

Vi söker en HR-Time specialist till AstraZeneca som kommer att arbeta på deras kontor i Södertälje. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och förväntas pågå till september. Urval och intervjuer sker löpande – välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Vi söker dig som vill arbeta i en strategisk roll som systemspecialist med utveckling och förvaltning av tidsystemet IFS.

Du kommer att guida och utbilda chefer och HR-kollegor i systemet och arbeta proaktivt med hela organisationen för att säkerställa att vi möter önskemål och utmaningar när det gäller tidrapportering med koppling mot arbetsrätt.

Arbetet innebär även löpande kvalitetssäkring och kontroll av filer inför en lönekörning. Annat löpande är att besvara frågor kring tidredovisning i systemet och användarfrågor samt administration av användare och organisationsstruktur.

Du ingår i ett team med två Time specialister och en senior Time administratör och ni täcker upp för varandra vid behov samt arbetar tillsammans med löpande ärenden och kvalitetssäkring rörande tidsystemen.

Du rapporterar till Payroll and Time manager i Sverige.

Vem är du?
Du har tidigare erfarenhet som systemspecialist inom ett tidsystem, gärna IFS tidsystem. Det är meriterande om du arbetat nära eller i löneprocessen och har erfarenhet av deadlines och de arbetsrättsfrågor som kan uppstå.

Vi ser att du har ett starkt tekniskt intresse och är van att arbeta med Excel för att matcha data och validera data. Du drivs av att förenkla och arbeta fram smidiga lösningar. Du är kommunikativ och kan arbeta självständigt såväl som i team.

Då AstraZeneca är ett globalt företag behöver du kunna både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du kommer till exempel delta i avstämningsmöten med bland annat UK och Indien när det gäller IT relaterade ärenden som berör tidsystemen.


Om verksamheten
AstraZeneca is an equal opportunity employer. AstraZeneca will consider all qualified applicants for employment without discrimination on grounds of disability, sex or sexual orientation, pregnancy or maternity leave status, race or national or ethnic origin, age, religion or belief, gender identity or re-assignment, marital or civil partnership status or any other.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 4 april 2019

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024