HR Tool Manager till Saab i Linköping

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har intresse för system och en bakgrund inom HR!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Som HR Tool Manager ansvarar du främst för Saabs olika systemområden kopplade mot HR. Detta innebär bland annat att du arbetar med att databaslagring, åtkomst samt behörighet är i enlighet med gällande interna/externa regler och lagar. Vidare innebär rollen att utbilda och instruera användargrupper i handhavandet av systemen. Arbetet innebär även:
• Förse användare med rätt instruktioner gällande systemen
• Upprätthålla systemet funktionalitet och dess metodik
• Inventera verksamhetens behov av utbildning och instruktioner
• Dokumentera och planera
• Upprätthålla en test- och demomiljö i systemen


Din profil
För att trivas och leva upp till rollen som HR Tool Manager ser vi att du har:
• En akademisk utbildning inom HR eller liknande
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

En framgångsfaktor för arbetet är att du har en god initiativförmåga och driver nya initiativ inom och utom ramarna för ditt eget arbete. Vi ser gärna att du initierar projekt och aktiviteter självständigt. Vidare tror vi att du har en kreativ förmåga och söker nya perspektiv i ditt arbete samt är inriktad på förändring och utveckling. Rollen kräver även att du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt, förutse problem och utveckla alternativa planer. Du är målinriktad och integrerar både långsiktiga- och kortsiktiga mål med fokus på helheten. Som person har du lätt för att lära, lyssna och tycker om att diskutera i grupp.


Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.industrikompetens.se redan idag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Josefine Kindahl på mailadress josefine.kindahl@industrikompetens.se alt. telefonnummer 013-47 32 061

Väl mött med din ansökan!


Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Interim HR konsult till kund

5 november 2024

Lager 157 söker en People Performance Coordinator

25 oktober 2024

HR-Partner Lunds kommun

HR-Partner Lunds kommun

31 oktober 2024

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

31 oktober 2024