HR-utbildad rekryteringsspecialist

HR-utbildad rekryteringsspecialist

Arbetsbeskrivning

På Social omsorg arbetar 1100 engagerade medarbetare som varje dag bidrar till invånare i vår kommun som på något sätt behöver omsorg eller stöd.

Vi arbetar inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg.

ARBETSUPPGIFTER
Bemanning och rekryteringsenheten hanterar över- och underkapacitet i verksamheterna och har till uppgift att överblicka och samordna bemanningsprocessen.

I rollen som rekryteringsspecialist arbetar du med strategiskt arbete så som employer brandig, kompetenshöjning samt introduktion för våra nyanställda. Du ansvarar även för rekryteringen av vikarier inför sommarsemestern. Du arbetar självständigt men i nära kontakt med dina kollegor på Bemanning- och rekryteringsenheten samt övriga enhetschefer i verksamheten. Eventuella mässor, träffar på arbetsförmedlingen, rekryteringsträffar och andra mötespunkter gällande rekrytering deltar du aktivt i och vissa delar är du med och organiserar. Uppföljning av redan anställda timvikarier, annonsering åt enhetschefer och en helhetsbild av verksamheternas behov ansvarar du även för. Du sitter i en position där du har många kontaktytor och många ärenden i gång samtidigt.

På Bemanning och rekryteringsenheten arbetar tre bemanningsassistenter, projektledare för hållbart arbetsliv, bemanningsansvarig, rekryterare, introduktionskoordinator samt enhetschef.

Rollen innebär ett övergripande ansvar för rekryteringsprocessen och du arbetar för att verksamhetens mål ska utvecklas och uppnås. Som rekryteringsspecialist kommer du även arbeta operativt med rekrytering.
Att arbeta i denna rollen innebär ett högt arbetstempo och att arbeta lösningsfokuserat och resultatinriktat.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har läst personalvetarprogrammet, 180 högskolepoäng.

Vi ser att du har ett högt driv och trivs med att arbeta mot uppsatta mål i högt tempo. Du är duktig på att bygga relationer där du också har lätt för att inge förtroende samt besitter en god lyssnarförmåga. Struktur är viktigt för dig och du tycker om att ta eget ansvar för att driva processer i rätt riktning.

Tidigare erfarenhet från arbete som berör rekrytering är meriterande men inte ett krav hos oss. Erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är meriterande.
Du är bekväm i rollen som arbetsgivarföreträdare och förstår vikten av samarbete mellan olika yrkesgrupper.





ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gabriella Clemedtson

Eva Skogö
0411-57 73 90
Susanne Lundgren
0411-57 77 41
Gabriella Clemedtson
0411-57 78 39
Ulrika Persson
0411-57 72 44
Lena Lindstedt
0411- 57 77 70
Katarina Thulin
0411-57 77 79
Kerstin Mårtensson
0411-57 77 66
Ingrid Mårtensson
0411-57 73 84
Ingrid Karlsson
0411-57 79 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ystads kommun, Social Omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

27180 Ystad
None

Postadress

Nya Rådhuset
Ystad, 27180

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024