HR-utvecklare digitalisering

HR-utvecklare digitalisering

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet

Har du en examen inom HR, stort intresse för digitalisering och erfarenhet av att driva projekt? Är du dessutom nyfiken, handlingskraftig och bra på att samarbeta? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss!

Vi är enheten i framkant som ständigt utvecklas och vi tror på samarbete. Idag har vi många spännande uppdrag på gång. Bland annat kan vi nämna ett arbete kring vårt arbetsgivarvarumärke, strategisk kompetensförsörjning, teamutveckling, digitalisering och utveckling av vårt stöd till chefer. Ett spännande uppdrag vi har är att införa myndighetens första robotmedarbetare (RPA). Ditt fokus kommer att vara på enhetens och myndighetens digitala utveckling.

Du kommer att kunna välja placeringsort mellan Norrköping, Örebro eller Borlänge. Då verksamheten har arbetsplatser på flera orter i landet kan det innebära en del resor.

Om enheten Personal

Vi har i uppgift att styra, stödja och utmana inom hela personalområdet. Våra huvudområden är arbetsmiljö, kompetensförsörjning, ledarskap och organisationskultur samt administration/digitalisering. För att vara en enhet i framkant, som ligger steget före och är till nytta för verksamheten, är vi modiga, hjälpsamma och en självklar partner till våra chefer.

Du måste ha


• lägst kandidatexamen inom HR
• eftergymnasial utbildning inom digitalisering/IT
• dokumenterad arbetslivserfarenhet av digitalisering i projekt eller i linjeverksamhet
• dokumenterad arbetslivserfarenhet inom förändringsledning alternativt vana att driva förändringsarbete

Det är meriterande om du också har


• bred arbetslivserfarenhet inom HR 
• erfarenhet av att ha arbetat med digital teknik såsom RPA/AI
• erfarenhet av att ha varit med och utvecklat olika administrativa system

Vi vill att du


• har hög integritet
• har förmåga att hantera komplexa uppgifter och ser helhet
• har en strategisk förmåga, det vill säga grundläggande kunskap i omvärldsbevakning och analys
• är självgående och strukturerar ditt arbete samt driver processer vidare
• har god kommunikativ förmåga, stor lyhördhet, ett intresse och förståelse för andra människor
• har vana att skapa relationer och nätverk

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping, Örebro eller Borlänge. Vi tillämpar normalt provanställning.

Du är välkommen att kontakta

Malin Ågehäll, personalchef på, tel 010- 495 59 53 eller e-post malin.agehall@transportstyrelsen.se.
Saco, Johan Stenborg och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill därför behöver din ansökan senast den 3 december 2020 märkt med referensnummer TSG 2020-9295. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.

Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

 

Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 3 december 2020

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024