HR-utvecklare till Hemvårdsförvaltningen

HR-utvecklare till Hemvårdsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

HR avdelningen är en del av Hemvårdsförvaltningens stabsverksamhet. Avdelningen genomför nu en transformation och utökas med ett par HR utvecklare. Vill du vara med på denna resa och utveckla HR avdelningens arbete är detta en möjlighet för dig!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker drivna och självgående HR-utvecklare som vill medverka i att stärka vårt team. Du kommer till en arbetsgrupp där vi har ett nära samarbete, är måna om varandra och har starkt fokus på vårt uppdrag och dem vi stöttar. Vårt interna samarbete är en viktig framgångsfaktor för att vi ska nå våra gemensamma mål samtidigt som det främjar en yrkesmässig utveckling i det dagliga arbetet.

HR-utvecklarna arbetar nära verksamheten i ett aktivt partnerskap med stöttning till chefer, men även med verksamhetsuppföljning, utveckling och omvärldsbevakning. Det dagliga arbetet är självständigt och du kommer arbeta brett inom hela HR-området vilket innebär en varierande vardag med både taktiska och operativa frågor. Exempel på processer som du kommer arbeta inom är arbetsrätt och samverkan, arbetsmiljö och rehabilitering, samt rekrytering och kompetensförsörjning.

Du kommer ges möjlighet att driva förvaltningens utvecklingsarbete inom en eller flera HR-processer. Det finns även möjlighet att ingå i olika kommungemensamma nätverk och arbetsgrupper vilket ger goda möjligheter för utveckling och kompetensutbyte inom HR-området.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen med inriktning mot HR/beteendevetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har även 3 till 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva processer och projektarbete. Har du erfarenhet av att ha arbetat som chef ser vi detta som meriterande. Du är van att använda administrativa systemstöd i din yrkesroll och har lätt att utrycka dig i tal och skrift.

Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du är självgående, flexibel och har mycket god samarbetsförmåga. Då du kommer ha ansvar för olika områden krävs att du har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder ett omväxlande och självständigt arbete. Vi förutsätter att du är kommunikativ, samarbetsinriktad samt har förmåga att skapa förtroende och goda relationer. För oss är det naturligt att jobbet ska ge goda förutsättningar till en bra balans i livet.

Vi tillämpar flextid och har naturligtvis friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


People and Office Coordinator

People and Office Coordinator

20 december 2024

Arbetskonsulent Steg till arbete

Arbetskonsulent Steg till arbete

19 december 2024

19 december 2024

Utvecklingsledare inom kompetens- och kunskapsutveckling

Utvecklingsledare inom kompetens- och kunskapsutveckling

18 december 2024