HRBP till Sefina, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Sefina Pantbank är Nordens största pantbankskedja som grundades 1884 av Oscar Swartling med den första butiken som låg på Bellmansgatan på Södermalm, Stockholm. Vår affärsidé bygger på att vi lånar ut pengar mot säkerhet, så kallade pantlån. Vi värderar dina värdeföremål, belånar det varan är värd eller hjälper dig med att sälja värdeföremål.

Sefina ägs av svenska Super Voucher AB, som bildades 2021, och som också äger finska Helsingin Pantti Oy (HPO). Idag är vi totalt närmare 140 medarbetare med huvudkontor i Stockholm, 20 butiker i Sverige under varumärket Sefina och 12 butiker i Finland under varumärket HPO.

Sefina söker nu en HRBP - en ny tjänst där du har stor möjlighet att bidra till vår operativa utveckling och kommer in i ett spännande skede av tillväxt och transformation, där vi välkomnar nyfikenhet och uppmuntrar till nya idéer.

Om rollen

I rollen som HRBP arbetar du nära affären som partner med organisationens butikschefer och bidrar till att våra medarbetare och ledare har det som krävs för att möta omvärldsförändringar och kundernas behov. Du arbetar i en bred operativ roll som spänner över hela HR-området och du rapporterar till CHRO. Som en självklar och stabil del av verksamheten stöttar du chefer inom operations med samtliga personalrelaterade frågor och proaktivt driver projekt utifrån HR-året, i samråd med CHRO. Tjänsten är placerad i Stockholm och är en hybridroll. Vissa resor i tjänsten förekommer.

Rollen är varierande och innehåller flera olika arbetsuppgifter som:

Arbeta med ledarskaps-och teamutveckling och utbildning samt bidra till en lärandekultur
Implementera, utveckla, driva och ge stöd i samtliga HR-processer
Ansvarig för att upprätta och bibehålla en god relation med facklig part samt att förhandling på central och lokal nivå genomförs korrekt
Ansvara och driva HR-relaterade projekt i linje med HR-året
Utveckla och arbeta för att Sefina ska vara fortsatt vara en attraktiv arbetsgivare
Rekrytering och ansvarig för den externa karriärsidan
Säkerställer att det systematiska arbetsmiljöarbetet inkluderas i vardagen och används inom samtliga områden
Hantera svåra samtal, arbetsrättsliga frågor, förhandling och rehabilitering


Tjänsten är placerad i Stockholm och är en hybridroll. Vissa resor i tjänsten förekommer.

Din erfarenhet

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet i en roll som HRBP. Vi ser gärna att du har erfarenhet av förhandling och samverkan och är vana att jobba nära facket. Det är viktigt för oss att du tidigare har arbetat med chefscoaching då du är butikschefernas närmaste bollplank i samtliga frågor rörande personalärenden. Har du drivit arbetsmiljöarbete är det starkt meriterade. Om du kommer från en bransch som har varit i en digital transformation ser vi det som en positiv erfarenhet då vi gör samma resa. För oss är service och försäljning a och o, så har du en bakgrund från retail eller servicebranschen är det en fördel.

Om dig

Som person är du energifull och lockas kombinationen av det mer traditionella HR hantverket till att ta dig an nya områden och uppgifter i en tid av nystart, digital transformation och tillväxt. Vi välkomnar initiativ, nya idéer och vi vill att du är nyfiken och vågar utmana för att vi ska nå ännu längre. Du lockas av just den resa vi är på, där vi digitaliserar oss, bygger nytt och växer. Som person beskriver du dig som kommunikativ, strukturerad och ordningsam och du vet vikten av att samverka internt för att bygga förtroende.

Vad vi erbjuder dig

Förutom en möjlighet att ta dig an en ny roll hos oss erbjuder vi en rad fina förmåner både i form av friskvård och hälsa, gemensamma aktiviteter, förmånsportal och fina lokaler i centrala Stockholm så får du flexibiliteten i en hybridlösning. Du blir en del av ett härligt gäng kollegor där engagemang och arbetsglädje är viktigt.

Sök rollen

Vill du vara med på vår resa när vi satsar på att bli den ledande pantbankskedjan i Europa? I den här rekryteringen samarbetar Sefina med Jerrie och du söker rollen via jerrie.se senast den 3 mars. Vid frågor är du varm välkommen att kontakta Frida Dire 0703 001016 eller frida.dire@jerrie.se

Mer om Sefina

Sefinas huvudkontor samt koncernfunktioner finns på Kungsholmen i Stockholm och här samarbetar de operativa avdelningarna, HR, IT, utbildning, operativt, marknad och ekonomi för att ge service i världsklass till våra butiker. Bakom kulisserna arbetar vi både strategiskt och operativt för att se till att verksamheten fortsätter att vara en modern pantbank i framkant. Fokus ligger på att möta våra kunders behov och att kunna ge det lilla extra. Med passion och expertis arbetar vi med exklusiva varumärken, konst, guld och värdefulla smycken och klockor. Företagsgruppen har en starkt växande e-handelsverksamhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 3 mars 2023

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024