OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Oss
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på Sportshopen.com
Beskrivning
Brinner du för att stötta och coacha chefer, inspirera människor och skapa värde? Då kan detta vara jobbet för dig!
Till vår HR-avdelning söker vi nu en HRBP med stort intresse för rekrytering, kompetensutveckling och bemanningsfrågor.
HR-teamet består av en HR-chef, en HR-administratör och en Lönadministratör vilka du har ett nära samarbete med. Vi erbjuder ett roligt jobb med högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Vi gillar teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Vill du vara med oss i det arbetet - sök då redan idag!
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer innefatta en bred praktisk roll där du tillsammans med dina kollegor kommer jobba med samtliga förekommande arbetsuppgifter inom HR-området såsom arbetsmiljö, arbetsrätt, rekrytering, utbildning etc.
Du kommer ha ett uttalat ansvar för Talent Management och Employer Branding i bolaget samt för att stötta chefer på olika nivåer, primärt inom vår säljorganisation/butiker.
Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom HR eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har bred generell kompetens inom hela HR-området efter ett par år i liknande roller. Vidare ser vi gärna att du har arbetat inom Retail eller närliggande bransch.
Du trivs med stort eget ansvar i en entreprenörsdriven kultur där tempot är högt och beslutsvägarna korta. Du är trygg i din kompetens och tycker om roller som alternerar mellan operativt och strategiskt arbete. Då tjänsten kan innebära resor är körkort ett krav.
Vem är du?
Du är en engagerad och driven person som genom din positiva inställning och tydliga kommunikation bidrar till ett bra arbetsklimat. Du är prestigelös och har ett dynamiskt lösningsorienterat förhållningssätt. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och är affärsorienterad och strukturerad -att skapa goda resultat är en självklarhet för dig.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och tjänsten är lokaliserad till vårt kontor i Sisjön.
Ansök gärna så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast den 11 februari 2021. Vid frågor maila HR-chef Mikael Blom mikael.blom@swedemount.se.
Varmt välkommen med din ansökan!