HRIS-koordinator till internationell koncern

HRIS-koordinator till internationell koncern

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för system, data och HR-administration och söker din nästa utmaning? Vill du få möjlighet att arbeta i en global organisation bidra till utveckling av HRIS-system och digitalisering av HR? Då har vi den rätta rollen och utmaningen för dig!

Arbetsbeskrivning

I rollen som HRIS-koordinator kommer du att arbeta operativt och administrativt med organisationens HRIS-system och delta i systemuppbyggand och löpande underhåll. Du kommer att vara en viktig del av ett HR-team på 6 personer och samarbeta tätt ihop med en HRIS-specialist. Rollen innebär många kontaktytor med bland annat chefer, IT-funktionen och externa systemleverantörer. Du kommer även att bli en del av det interna superuser-nätverket hos vår kund.

Dina ansvarsområden kommer bland annat att innebära:
• Arbeta med parameterinställningar och kvalitetssäkra funktioner i systemet
• Administrera och korrigera HR-data
• Stödja och supportera chefer och anställda i systemen
• Dokumentera processer och flöden i systemen

Systemen du kommer att arbeta i är HRM-systemet TalentSoft och schemaläggningssystemet Quinyx.

Vem är du?

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med system, digitalisering och processförbättringar. Vidare ser vi att du har en förståelse för HR-administrativa processer och har kunskap i Excel. Då du kommer att arbeta internationellt känner du dig trygg i det engelska språket i både tal och skrift.

Som person ser vi att du är initiativtagande och tycker om att bidra med idéer till förändring och utveckling. Du är en teamplayer som trivs med att samarbeta med andra kollegor och externa aktörer. Vidare ser vi att du är nyfiken och lösningsorienterad och har lätt för att ta till dig ny information.

Om uppdraget

Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR med tilltänkt start i april och därefter löpande 10 månader framåt, med god chans till förlängning. Vår kund har sitt kontor beläget i Upplands Väsby. Vi hanterar urval och intervjuer löpande och hoppas tillsätta detta uppdrag så snart som möjligt, vänta därför inte med din ansökan! Frågor eller funderingar? Hör av dig till ansvarig konsultchef Siri Morberg på siri.morberg@jurek.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2023
  • Ansök senast: 14 april 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

18 november 2024