HRIS Specialist till LKAB

HRIS Specialist till LKAB

Arbetsbeskrivning

Job Posting End Date / last application date:







2024-10-20


Vill du vara en del av ett dynamiskt, professionellt team och brinner du för att aktivt arbeta med att förbättra processer och utveckla LKAB:s HR-system? Då kanske du är vår nästa HRIS Specialist!

Framtidens viktigaste jobb
 
Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?
 
Om rollen

Som HRIS-specialist kommer du, med fokus på funktion, effektivitet och användarvänlighet, aktivt utveckla våra processer i Workday och andra HR-system i samverkan med processägare och verksamheter.

Några av uppdragen är att:
 
Utveckla, implementera, optimera, och förvalta våra HR-processer i Workday och andra HR-system exempelvis konfigurera processer och funktioner.
Säkerställa systemens integritet genom regelbundna uppdateringar och kontroller.
Aktivt arbeta för att säkerställa att informationskvalitén är hög.
Identifiera och prioritera förbättringar för att stärka användarupplevelsen.
Samordna och stödja verksamheten i systemrelaterade frågor.
Supportera verksamheten med analyser och rapporter.


Omvärldsbevakning är en viktig del av vårt arbete, då vi hela tiden strävar efter att utvecklas.

Om teamet

I vårt team ”Core & Application” har vi delat upp arbetet i olika expertområden:

Core (Employee Lifecycle processes such as Joiner, Movers, Leavers)
Recruiting & Onboarding
Compensation & Benefits
Talent, Performance, WFP & Learning
Report, Data Governance & Security
Expence & Workforce Management


Våra teammedlemmar förväntas ha grundläggande kunskaper inom alla områden, men specialisera sig inom åtminstone ett av dem.

Det här har du med dig

Du har erfarenhet av att arbeta inom HR-området och ett genuint intresse för digitala lösningar, eller erfarenhet av digitala lösningar och ett genuint intresse för HR-området.

Utöver det ser vi att det är fördelaktigt om du…
har förkunskaper i Workday som system.
har erfarenhet inom området processkonfigurering och processoptimering.
har förståelse kring systemutveckling och datamodulering.
har erfarenhet av arbete med andra typer av HR-system.
har kunskaper och erfarenheter av verksamhetsutveckling.


För att trivas och utvecklas med oss ser vi att du är en lagspelare som är problemlösande, innovativ och resultatdriven med ett starkt öga för detaljer. Vi förväntar oss att du både ger och söker hjälp när det behövs. Din kommunikationsstil är tydlig och engagerande, och du kan på ett effektivt sätt förenkla komplex information så att alla förstår - både kollegor och kunder.

Inom vårt team arbetar vi nära verksamheten, HR- och IT-organisationerna, och det förväntas att du har goda kommunikationsfärdigheter och behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.

Det här får du

Belöningsprogram
Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på
verksamhetsorterna i Norrbotten
Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening,
fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter
Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år)
Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård
och rehabilitering
Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon
Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn
Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser
 

Övrig information

Du kommer att vara placerad på ett av våra kontor i Kiruna, Gällivare, Luleå eller Stockholm. Regelbundna resor till Kiruna förväntas för medarbetare som är placerade på annan ort.
Heltidsanställning med start så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 20e oktober 2024.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta avdelningschef Carola Fagervall: carola.fagervall@lkab.com eller på +46 70-342 19 88.

Fackliga kontaktpersoner:

Kiruna/Svappavaara

Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08

Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50

Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79

Malmberget/Luleå

Katarina Paganus, Unionen, 0970-762 98

Annika Taavoniku, SACO-klubben, 0970-795 32

Annica Kaati, Ledarna, 0970-767 65




About LKAB
LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.
 
Do you work at LKAB today but are interested in a new role?
Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.
 
Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Luossavaara-Kiirunavaara AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2024
  • Ansök senast: 21 oktober 2024

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024