HR/Kansli - verksamhetsutvecklare/administration

HR/Kansli - verksamhetsutvecklare/administration

Arbetsbeskrivning

Malå kommun är en vacker och framåt kommun i södra Lappland. Máláge kommuvdna, är en samisk förvaltningskommun.
Merparten av de boende är sysselsatta inom trä- och verkstadsindustri, georelaterad verksamhet, transportnäring och offentlig verksamhet. I kommunen finns en god offentlig service samt ett mångsidigt fritidsutbud.


Malå är ett bra alternativ för såväl barnfamiljer som företagare och industrier. Flera framgångsrika små och medelstora företag med väl utvecklade produkter, som säljs på världsmarknaden, skapar ett klimat med framtidstro.


Vår vision: Malå med allt så nära - en välkomnande och trygg kommun där utveckling sker.


Mer info finns på Malå kommuns hemsida: http://www.mala.se och http://www.nykommun.se/mala




Beskrivning
Under en tid, från och med slutet av augusti är Malå Kommun i behov av en kvalificerad administratör/handläggare/utvecklare med erfarenhet inom HR- och Offentlig förvaltning under ca 5 månader,  förlängning kan bli aktuell.

Uppdraget innefattar ett nära samarbete med tillförordnad Kommunchef under tiden som Malå kommun rekryterar och introducerar en ny sådan. Uppdraget är varierat och med stort utrymme att bidra med struktur och hållbara lösningar. Arbetet är till stor del utveckling och administrativ handläggning där vi välkomnar nya, smarta, förvaltningsmässigt effektiva lösningar,. Att agera inom de beslutade styrdokument och de formalia som gäller för en kommun ingår i uppdraget.  

HR-relaterade uppdrag grundar sig i gällande kollektivavtal och applicerbara arbetsrättsliga lagrum så som MBL, Allmänna bestämmelser och Lagen om anställningsskydd tillsammans med våra lokala överenskommelser och kollektivavtal.

Vi söker dig som gillar att ha många bollar i luften, är trygg i din serviceroll och gillar att interagera med medarbetare och chefer. Samarbete med central administration är grundläggande eftersom HR/Kansli tillsammans med övriga stödfunktioner bidrar till kommunens utveckling för att möta interna och externa kunders behov.

Arbetsuppgifter
Är du den som trivs att arbeta med struktur och processer med stöd av system kan du göra en stor insats inom administration, utveckling och handläggning av HR-och Kanslirelaterade arbetsuppgifter. Dessa planeras och beskrivs i nära dialog med t.f Kommunchef eftersom HR-strategrollen är vakant. Utredningar som bidrar till personalpolitiska underlag ingår tillsammans med t.ex. uppdatering av Personalhandbok enligt centralt och lokalt beslutade underlag. Dokumentation i olika former, digitalisering samt arkivering ingår.  Aktiviteter som bidrar till marknadsföring av Malå kommun som arbetsgivare samt arbete inom mål- och resultatstyrning, inklusive upprättande av introduktionsmaterial för både medarbetare och chefer i en on-boardingprocess är projektliknande arbetsuppgifter inom uppdraget, vilket kan skalas upp utifrån medarbetarens erfarenhet, utbildning och kapacitet.



Kvalifikationer / Egenskaper
Gymnasial utbildning som av arbetsgivaren bedöms relevant är grundläggande. Högskoleutbildning inom Personalvetenskap eller Statsvetenskap är önskvärt men inte ett krav.  
Erfarenhet av tidigare arbete inom offentlig sektor är ett grundläggande krav.

Gedigna kunskaper i hantering av Office 365 och MS Teams miljö är ett krav.

Erfarenhet inom löneadministration och samverkan inom politiskt styrd organisation är meriterande.  Erfarenhet av arbete i  systemstöd för offentlig förvaltning, så som dokumenthanteringssystem, HR-relaterade system och verksamhetssystem för styrning och ledning är meriterande.

Du är van att jobba självständigt och med transparent dialog för att driva arbetet framåt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Arbetet genomförs i en miljö med hög sekretess.

Villkor
Visstidsanställning med ca 50-100% tjänstgöringsgrad i ca 5 månader, med möjlighet till eventuell förlängning. Indikera önskad sysselsättningsgrad och löneanspråk i ditt personliga brev.

Möjlighet till varierat distansarbete finns. Flextid tillämpas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anki Hesselmar, enhetschef
0303-983 89
Anne Gabrielsson, enhetschef
0303-987 43
Lena Edemell, enhetschef
0303-983 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Administrativa enheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2023
  • Ansök senast: 19 juli 2023

Besöksadress

Lasarettsgatan 1
None

Postadress

Lasarettsgatan 1
Kungälvs, 44283

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024