HR/Kvalitetsassistent till SAAND Service & Omsorg!

HR/Kvalitetsassistent till SAAND Service & Omsorg!

Arbetsbeskrivning

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvalité i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg!
SAAND Service & Omsorg är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Botkyrka, Södertälje, Värmdö, Västervik, Köping, Eskilstuna och Örebro med huvudkontoret i Linköping.
Har du erfarenhet av HR-arbete och vill fortsätta att utvecklas i en HR-roll som är kombinerad med kvalitetsarbete i ett tillväxtbolag inom vård och omsorg? Lockas du av att få vara delaktig i att skapa och utveckla en kombinerad HR/Kvalitets-funktion tillsammans med dina kollegor? Då kan denna roll vara för dig! Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
I rollen som HR/Kvalitetsassistent kommer du att vara en del av ett engagerat overheadteam inom SAAND och INDA-koncernen. HR/kvalitets-funktionen arbetar med att stötta organisationens nuvarande ca 15 chefer genom alla personal- och kvalitetsprocesser samt arbetsmiljöarbete. Tillsammans med dina kollegor som bland annat är VD, verksamhetschefer, uppdragschefer och kvalitetsansvarig kommer du att bidra till att skapa och utveckla HR-funktionen och kvalitetsarbetet inom företaget.
Du kommer att ha ett nära samarbete med VD, kvalitets- och ekonomiansvariga samt övriga kollegor inom SAAND Service & Omsorg och även till viss del INDAs andra bolag. Tillsammans med övriga ledningen arbetar du systematiskt för att utveckla organisationen så att den ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att ge god omsorg med kvalité. I din roll rapporterar du till VD och kvalitetsansvarig.


ARBETSUPPGIFTER
Som HR/Kvalitetsassistent kommer du framför allt ansvara för att:
* Skapa och utveckla HR-processer
* Vara ett dagligt chefsstöd och stötta i arbetsmiljö- och ledarskapsfrågor
* Tillsammans med kvalitetsansvarig utveckla områdena HR och kvalité

VI SÖKER DIG SOM
- Har en personalvetarutbildning eller motsvarande
- Har tidigare erfarenhet av brett operativt HR-arbete
- Är trygg och trivs med att stötta och coacha chefer inom HR-området
- Har grundkunskap inom arbetsrätt (lagar och regler inom arbetsmarknadsområdet)
Vidare är det meriterande om du har arbetat inom vård och omsorgsbranschen med en god förståelse för både tjänstemän och kollektivanställda samt kvalitetsarbete och ekonomi.

Vi söker dig som ÄR
* Strukturerad
* Van att dokumentera
* Initiativtagande
* Självgående

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, flexibilitet, eget driv och en vilja att utveckla och bidra till förändring i verksamheten. Du behärskar svenska i tal och skrift och du har god kunskap i Officepaketet.


ÖVRIG INFORMATION
* Start: Utifrån överenskommelse
* Placering: Linköping
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi tillämpar provanställning som går över i tillsvidaretjänst.
Urval sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SAAND Service & Omsorg AB Linköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Postadress

Badhusgatan 1
Linköping, 58222

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024