OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Otis är världens ledande företag av hissar, rulltrappor, rullramper och andra horisontala transportsystem.Företaget har verksamhet i mer än 200 länder och har mer än 60 000 anställda.Otis i Sverige sköter service och underhåll på mer än 25000 hissar, rulltrappor och portar. HR/Löneadministratör Vårt huvudkontor i Sundbyberg behöver förstärka sin HR styrka med ytterligare en person för beräkning av löner och HR administration för ungefär 400 anställda, både montörer och tjänstemän.Arbetet kommer i huvudsak att innebära att: Säkerställa en korrekt och noggrann administration av löner och ersättningar i våra system (Concorde och RT Lön) Hålla sig informerad om och uppdatera våra kollektivavtal (SEF och tjänstemannaavtal) Korrekt upprätthålla personalregistret, både i pappersform och elektroniskt.Administrera alla interna och externa kontakter med myndigheter och företag.Det kan till exempel innebära att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor (Alecta och FORA). Stöd till personalchefen i administrationen av rekrytering och utbildningsaktiviteter. Som person skall du gilla att arbeta med siffror, vara noggrann, ordningssam.Dessutom har du en serviceattityd gentemot dina interna kunder, cheferna och de anställda samt externa affärskollegor.En utvecklad förmåga att samarbeta med människor är en självklarhet i arbetet.Vi söker en person som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande.Erfarenhet av löne- och HR administration på ett internationellt företag är viktigt, liksom erfarenhet av löne- och HR system.Du har kunskap om de svenska arbetslagarna samt i kollektivavtalsstrukturen.Du är även väl bekant med Microsoft Office paketet, speciellt Excel. Engelska är ett krav då vårt koncernspråk är engelska.
Kontaktpersoner på detta företaget
Arbetsledare Norr Ricard Montaner
073 980 6942