OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en HR- och löneadministratör med tidigare erfarenhet till ett spännande och expansivt företag i Uppsala. Trivs du som bäst i en bred roll där du både ser delarna och helheten och får driva ditt eget arbete framåt. Arbeta självständigt och i team och tillhöra en HR-avdelning. Stämmer denna beskrivning in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Du kommer att stötta HR chefen med HR- och löneadministration, dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ansvara för löpande lönehantering, löneadministration, reseräkningar, utläggsredovisning, förmån- och pensionsberäkningar. Personaladministration, schemaläggning, rekryteringsarbete, ta fram avtal och administrera övriga HR relaterade frågor.
Arbetstider
Vardagar dagtid. Visstid med start i mitten av mars t o m september, med eventuell möjlighet till förlängning.
Kvalifikationer
Du som söker har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande och har minst 2 års tidigare erfarenhet av att arbeta med HR- och löneadministrativt arbete. Du har goda kunskaper i Office paketet, vana av och lätt för att lära dig nya datasystem. Meriterande är om du har erfarenhet av Visma och varit med och outsourca lönehantering.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt. Du är trygg i dig själv och lär dig snabbt nya saker, har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Struktur, ordning och reda samt att ge utmärkt service är viktigt för dig, precis som att leverera resultat med hög kvalité. Du är även kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Minst 2 års erfarenhet av liknande arbete.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Hanna Kaponen | Konsultchef | hanna.kaponen@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044