OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Holgers Stugmaterial AB har sedan 1967 arbetat med och sålt trävaror samt byggmaterial från branschens ledande tillverkare.
Kunskap, kvalitet och service är och har alltid varit grunden i vår verksamhet.
Idag har Holgers Stugmaterial AB drygt 100 årsanställda och levererar dagligen byggmaterial till byggföretag, kommuner, skolor & privatpersoner. Vi levererar över hela landet, även om vår huvudsakliga verksamhet bedrivs från våra anläggningar i Borås och Jönköping.
Vi är ett bolag med god teamkänsla och vi värnar om vår familjära atmosfär.
Läs mer på www.holgers.se
Dina arbetsuppgifter
Som HR/Löneadministratör får du en central och bred roll i företaget. Vi arbetar i Kontek Lön och har Kontek HRM Tid som schemaläggnings- och tidrapporteringssystem.
Tjänsten innebär i huvudsak:
- Löneadministration, arbeta med hela flödet från beräkning, lönekörning, reseräkningar, avstämningar inom lön, årsskifteshantering, kontrolluppgifter och semesterskulder.
- Personaladministration - utskrift av avtal, information till nyanställda mm, utveckling policys.
- Rapportering till Försäkringskassan, SCB, pensionsbolag m.fl.
- Ansvar för försystem och lönesystem så att dessa innehåller korrekta uppgifter.
- Uppläggning av nyanställda.
- Utveckling av löne- och försystem.
- Supporta i löne- och personalrelaterade frågor från personal och ledning.
- Tolkning av avtal och lagar samt lokala tillämpningar för att säkerställa korrekta löneberäkningar.
- Ta fram underlag för löneavtal, semesterberäkning och lönerevision samt inläsning av nya löner.
- Nyanställningar tillsammans med personalansvarig.
Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat självständigt med löner, har kännedom om arbetsrättsliga lagar och vana att tolka kollektivavtal. Du är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Som person är du självgående, prestigelös samt har lätt för att samarbeta. Vidare ser vi gärna att du är kvalitetsmedveten och kan hantera deadlines och flertalet kontaktytor. Sekretess och integritet är självklart för dig.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Sista ansökningsdag: 2021-10-08
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ninni Svahn: 0769-48 43 33.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.