OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden!Academic Work söker nu en HR/Löneadministratör till världens ledande tillverkare av hissar, rulltrappor, portar, rullramper och andra horisontala transportsystem.Företagets produkter finns i mer än 200 länder och har i Sverige 400 anställda med dotterbolag inräknat.Huvudkontoret i Sundbyberg behöver nu förstärka sin HR styrka med ytterligare en person för beräkning av löner samt HR administration.Arbetet kommer i huvudsak att innebära att: .Säkerställa en korrekt och noggrann administration av löner och ersättningar i våra system (Concorde och RT Lön). .Hålla sig informerad om och uppdatera våra kollektivavtal (SEF och tjänstemannaavtal). . Korrekt upprätthålla personalregistret samt vår personalhandbok, både i pappersform och elektroniskt.. Administrera alla interna och externa kontakter med myndigheter och företag.Det kan till exempel innebära att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor (Alecta och FORA)..Stöd till personalchefen vad gäller administrationen av intern rapportering för personal, både i Sverige och i företagets internationella organisation. . Stöd till personalchefen i administrationen av rekrytering och utbildningsaktiviteter.Vi söker dig som har PA/PAO-utbildning eller motsvarande och som har erfarenhet av praktiskt HR- och/eller lönearbete i något HR- och/eller löneprogram, gärna på ett internationellt företag.Vidare bör du ha kunskap om de svenska arbetslagarna och kollektivavtalsstrukturen.Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper engelska (koncernspråket) liksom goda kunskaper i Office paketet, särskilt Excel och Word. Som person skall du vara noggrann och ordningsam och gilla att arbeta med siffror.En utvecklad förmåga att samarbeta med människor samt en serviceinriktad attityd både gentemot interna och externa samarbetspartners är andra färdigheter vi eftersöker.Plats: Sundbyberg Start: omgående Varaktighet: tillsvidare med goda möjligheter till rekrytering Omfattning: heltid Arbetstider: kontorstider Lön: 115 kr/h (129,38 kr/h inkl.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl