Hr/Löneadministratör till kund i Katrineholm!

Hr/Löneadministratör till kund i Katrineholm!

Arbetsbeskrivning

Är du en god kommunikatör som älskar att arbeta med människor? Drivs du av att hjälpa företag att utvecklas inom HR-området? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som Hr/löneadministratör hos vår kund i Katrineholm.

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Vad går arbetet som konsult ut på?

Ditt första uppdrag som konsult hos oss kommer att utföras hos en spännande kund i Katrineholm där du kommer att arbeta med personalfrågor, löneadministration samt övrig administration.
Mer specifikt innebär det att ta hand om det administrativa arbetet kring personal, svara på personalfrågor från både medarbetare och chefer, ta hand om nyrekryteringar, avtal, introduktion av nyanställda, friskvård, pensioner och löner.
Anställningen inleds med en introduktion där du får lära dig det du behöver veta för att komma igång med jobbet på bästa sätt.



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker det är spännande och brinner för att arbeta med personal och lönefrågor.
Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb.

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har goda kunskaper inom personalfrågor, löneadministration och administration.
Det är viktigt att du är stresstålig och kan arbeta såväl effektivt som strategiskt.
Viss erfarenhet av att arbeta med HR, löneadministration och administrativt arbete kommer att vara till stor hjälp i arbetet för din egen del. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av HR-frågor, har grundläggande kunskaper inom arbetsrätt och har universitets- eller högskoleutbildning som personalvetare. Meriterande om du har erfarenhet av Aditro.



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga konsultchef Linda Pettersson på linda.pettersson@manpower.se
Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Experis



Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2020
  • Ansök senast: 9 december 2020

Liknande jobb


HR Business Partner - konsultuppdrag halvtid

HR Business Partner - konsultuppdrag halvtid

8 november 2024

HR-partner till kommun på framtidsresa!

15 november 2024