HR/Löneadminstratör till kund inom FMCG

Arbetsbeskrivning

Novare Interim & Recruitment grundades 2017 med visionen att erbjuda kompetent personal inom HR, ekonomi och administration. Genom engagerad personal som brinner för hantverket levererar vi pricksäkra matchningar och snabba resultat på våra kunders behov. Novare Interim & Recruitment är en del av humankapitalhuset Novare och tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats men också om att systematiskt analysera företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna. Läs gärna mer om oss via www.novare.se.

Är du serviceminded, noggrann och trivs i en roll där du arbetar med strukur och hanterar flera kontaktytor? Har du erfarenhet av löneadministration, kollektivavtal och kanske har jobbat i SAP?  Är du på jakt efter en ny utmaning där du får möjlighet att arbeta på ett innovativt företag som är marknadsledande inom sin bransch? Då kan det vara dig vi söker till uppdraget som HR/Löneadministratör till vår spännande kund inom FMCG!
 
 
Om rollen
 
Som HR/Löneadministratör fyller du den viktiga rollen med ansvaret för att stötta organsisationens medlemmar i lönefrågor med fokus på Sverige. Därtill förbereder du även löneunderlag, uppdaterar personalinformation och förändringar samt har kontakt med vår kunds outsourcade lönepartner. Med struktur och service säkerställer du att löneprocess och support flyter på med hög kvalitet!
 
I rollen ansvarar du för att:

• Supportera chefer och medarbetare i löne- och kollektivavtalsfrågor
• Löpande uppdatera och se över löneunderlag
• Hålla personalinformation uppdaterad
• Lägga upp nyanställningar i företagets HR-system
• Ha kontakt med och tillhandahålla löne- personalinformation till outsourcade lönepartner
 
Vem söker vi?
 
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du som söker är noggrann, strukturerad och med en förmåga att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Då du blir den personen chefer och medarbetare vänder sig till vid löne- och kollektivavtalsfrågor har du även god kommunikativ förmåga och hög servicenivå!
 
Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av löneadministration
• God förståelse för kollektivavtalsfrågor
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Det är meriterande med:

• Utbildning inom Lön/HR
• Goda kunskaper i SAP
 
Övrig information
Det här uppdraget är ett konsultuppdrag och din anställning kommer att vara hos Novare Interim & Recruitment. 
Uppdragsperiod: önskad start aug till och med årsskiftet, med möjighet till förlängning 
 
Låter det intressant? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor runt processen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Interim & Recruitment. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 1 augusti 2021

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024