HR/Lönekoordinator

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en lönekoordinator till ett globalt välkänt företag! Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start omgående. Uppdraget sträcker sig till och med augusti med chans till förlängning. Kunden har sitt kontor i Solna och tillämpar en hybridlösning där du har möjlighet att arbeta hemifrån.

Ditt uppdrag

Det här spännande uppdraget passar dig som är intresserad av både lön och HR. Som lönekoordinator kommer du ha en kravställande roll gentemot outsourcingpartnern och koordinera, samt kontrollera, ca 200 löner i AGDA. I din roll kommer du även att ha ansvar för inkommande frågor från medarbetarna gällande både lön och HR. Utöver detta kommer du ha HR-relaterade uppgifter så som att ansvara för onboarding, offboarding och följa upp dess processer samt HR administrativa uppgifter. Du kommer att ingå i HR teamet som består av 2 HR Business Partners.

Din bakgrund

Vi söker dig som tidigare har erfarenhet från en liknande koordinerande roll där du har varit kravställare mot outsourcingspartner för lön. För att lyckas i rollen behöver du ha kunskap och förståelse av lönearbetet samt tidigare arbetet med HR administrativa uppgifter. Goda kunskaper i Excel är av vikt då en del av arbetet utförs i Excel. Du känner dig trygg i att arbeta i olika system och är kommunikativ i engelska både tal och skrift. Vidare är du en hjälpsam person som trivs att arbeta i högt tempo.

När du blir en av oss

Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär. Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatspecialist Emma Gärdebäck (emma.gardeback@wise.se) och konsultchef Mikaela Ahvenainen (mikaela.ahvenainen@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 12 maj 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024

3 oktober 2024

Lön, ekonomi och pensionshandläggare till Löneenheten

Lön, ekonomi och pensionshandläggare till Löneenheten

1 oktober 2024