OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda och en omsättning på drygt 1,9 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
Vi söker en vikarierande HR/Office Assistant. Rollen innebär att du kommer arbeta brett med HR- och kontorsadministration där du kommer fungera som ett administrativt stöd för VD, HR-chef samt övriga medarbetare på avdelningen. Du som HR/Office Assistant kommer att jobba operativt och verkligen vara vår så kallade ”spindel i nätet”. Det innebär att du jobbar i en bred och utvecklande roll där du får handskas med många olika och utmanande arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara:
Administrera och kontinuerligt uppdatera våra personal- och tidsystem
Bistå övriga HR-avd vid rehab- och rekryteringsarbete
Hantera löneunderlag
Övrigt förekommande administrativa uppgifter kopplade till vårt affärssystem
Kvalifikationer
Utbildning, lägst gymnasienivå
Erfarenhet av administrativt arbete
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande
Akademisk examen inom HR
Tidigare erfarenhet av rekrytering
Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel
Erfarenhet av affärssystem, gärna SAP
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad samt har en vana att arbeta systematiskt. Vidare arbetar du självständigt och är van att få arbetsuppgifter utförda enligt uppsatta deadlines. Du levererar med hög kvalitet i det du gör och ser dig själv som en ordningsam person.
Sofidel Sweden AB ingår i en internationell koncern och en förutsättning för att klara tjänsten är att du kommunicerar väl i svenska och engelska. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi kan erbjuda
En internationell miljö där hållbarhet och miljöarbete är i fokus
En arbetsplats där arbetsglädje, delaktighet och samarbete är ledord för vårt dagliga arbete
Anställningsvillkor
Tjänstemannabefattning, Dagtid, 100 %
Tillträde: 1 november 2022 eller enligt överenskommelse
Varaktighet: ca 12 månader
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten? Urvalsprocessen kommer att ske fortlöpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Så tveka inte att söka redan idag om du är intresserad. Sista ansökningsdatum är den 10 oktober 2022.
För eventuella frågor om tjänsten så når du oss på: hr.sweden@sofidel.com