OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vill du känna när du kliver in på ett kontor? Är det gemenskap, glädje och samhörighet? Möjligheten finns just nu att ta del av allt detta hos vår internationella kund inom sportbranschen som söker förstärkning till sitt kontor. Rollen som HR/Office Coordinator är varierad och passar dig som gillar att växla mellan olika arbetsuppgifter.
OM TJÄNSTEN
Rollen som HR/Office Coordinator erbjuder dig en varierad vardag med olika arbetsuppgifter inom kontorsadministration, HR och lön. Din uppgift blir att överlag stötta upp HR-chefen i arbetsuppgifter som berör arbetsmiljö, HR-administration, kontoret och lön. En blandad roll där du kommer ha ett finger med i de allra flesta områdena. Därför är det viktigt att du trivs i en flexibel och snabbt varierande tjänst. Allra viktigast är dina personliga egenskaper, vi söker efter dig som är prestigelös, strukturerad och flexibel, framförallt dig som har en stor portion av glädje. Något som utmärker att arbeta hos vår kund är kollegorna. Här hittas det på aktiviteter och roliga events så som Halloween- och sommarfest. Det är blandade åldrar och både män och kvinnor som utgör kärnan.
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på Academic Work men arbetar sedan ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid och långsiktig och kommer pågå i minst 6 månader, med stor chans till förlängning.
Du erbjuds
- Att få bli en del av ett företag där kollegorna trivs och har roligt tillsammans där exempel på aktiviteter kan vara allt ifrån fredagsfika till gemensamma evenemang
- En varierad roll där du får vara med i flera olika arbetsuppgifter inom HR, lön och kontorsadministration
- En hängiven konsultchef som finns till under hela ditt uppdrag
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Arbetsmiljöfrågor - samla in information kring sjukfrånvaro och föra statistik, riskbedömningar, HLR-utbildningar
* HR-administration - systemuppdateringar, hålla reda på födelsedagslistor och informera chefer om högtider, on- och offboarding och administration kring förmåner
* Kontor - hålla ordning på kontoret och se till att det är en trevlig plats för alla, kommunikation med fastighetsägare, hantera beställningar och leveranser
* Viss lönehantering - du kommer stötta upp HR-chefen i detta arbete och ha kontakt med deras externa part som hanterar löneberedningen
* Övriga ärenden och administration som rör företaget och dess anställda
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från en administrativ och koordinerande roll
- Har goda digitala kunskaper och systemvana
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i arbetet
Det är meriterande om du har
- Arbetat i en liknande roll där du fått ta mycket eget ansvar och stötta chefer
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231