OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aneby pastorat söker HR/Projektledare 100%
Aneby pastorat sammanfaller med Aneby kommun på småländska höglandet. Vi arbetar för att kyrkan ska stå mitt i byn, vi vill bygga relationer som fördjupar gemenskapen till Gud, våra medmänniskor och Guds skapelse. Aneby pastorat har nio kyrkor och fem församlingar. Vi är ett väl fungerande pastorat med en god anda och trevlig arbetsmiljö.
Om jobbet
Du kommer att arbeta med operativt HR-arbete där fokus för tjänsten är att vara ett konsultativt och rådgivande stöd till organisationens två chefer i arbetsrätt, avtalsfrågor, rekrytering, rehabilitering och verksamhetsuppföljning. I arbetet ingår också att hålla sig uppdaterad på förändringar inom HR-området och att upprätta och revidera arbetsgivarens styrdokument. Andra arbetsuppgifter är att koordinera interna utbildningsinsatser, vara aktiv i pågående årsprocesser/HR-projekt som exempelvis introduktioner för nyanställda, lönerevision och medarbetarundersökning. Du är aktiv i pastoratets arbetsmiljöarbete och ansvarar för genomförande och uppföljning i arbetsmiljögruppen. I tjänsten ingår även att samordna och leda löpande projekt inom pastoratet samt dokumentation och uppföljning av dessa. Allt detta gör du i nära samarbete med kyrkoherden.
Personliga förmågor
Som person är du kommunikativ och lyhörd. Du kommer att ha många kontaktytor i organisationen samt med externa aktörer, detta ställer krav på förmåga att samarbeta och att bygga förtroendefulla relationer. Du är kvalitetsmedveten och har förmåga att driva processer framåt. I din roll som HR har du ett professionellt bemötande med hög integritet. Arbetsuppgifterna kräver också att du är självgående och van att ta eget ansvar. Vi förväntar oss att du ger ett kvalificerat stöd och kan förmedla fackkunskaper på ett lättillgängligt och pedagogiskt sätt.
Utbildning
Akademisk utbildning inom HR, PA-området eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
Meriterande
God kännedom om Svenska kyrkans organisation och liv eller erfarenhet från en idéburen verksamhet. Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering.
Kunskaper
Goda kunskaper i svenska och datorvana, erfarenhet av att arbeta i olika IT-baserade system och behärskar Office-paketet.
Ytterligare beskrivning av tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan eventuellt tillämpas.
Övriga krav
Du har körkort och tillgång till egen bil.
Utdrag från belastningsregistret lämnas innan anställningen avtalas.
Du delar Svenska kyrkans värderingar.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Kyrkoherde Ulf Svensson: 073-088 28 43
ulf.svensson2@svenskakyrkan.se
Nuvarande HR Helene Boije t.o.m. 6 maj: 072-202 05 65
helene.boije@svenskakyrkan.se
Fackligt ombud:
Marianne Karlsson, Vision, 0143-298 59
marianne.karlsson2@svenskakyrkan.se
Anna-Carin Gabelic, Akademikerförbundet SSR, 070-266 30 33
anna-carin.gabelic@svenskakyrkan.se
Sista ansökningsdag 15 maj 2022
Planerad tillsättning enligt överenskommelse.
Skicka ansökan märkt ”HR/Projektledare” tillsammans med personligt brev och CV till
aneby.pastorat@svenskakyrkan.se
Välkommen att höra av dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kyrkoherde Peter Andreasson
0380474751
Församlingsrådets ordf Kristina Samuelsson
0730454531
Kyrkoherde Peter Andreasson
0380474751
0764025727
Kyrkorådets ordf Caroline von Wachenfelt
014022083