OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB är en medlemsorganisation och Sveriges största bostadskooperation. Sedan starten 1923 har vi byggt och förvaltat bostäder och bidragit till många innovativa lösningar för det moderna boendet. Idag är vi ett 30-tal regionföreningar runt om i landet varav HSB Norra Stor-Stockholm är en av tre i Stockholmsområdet.
HSB Norra Stor-Stockholm är ett självständigt kooperativt företag som verkar i kommunerna Järfälla, Sollentuna, Upplands Väsby, Upplands Bro och Sigtuna. Vi erbjuder bostadsrättsföreningar helhetslösningar inom förvaltning och förvaltar idag 18 000 lägenheter samt ett bestånd av egna hyresrätter. HSB har ca 25 000 medlemmar varav hälften bosparar i HSB. Idag arbetar ca 110 medarbetare på HSB Norra Stor-Stockholm och vi omsätter omkring 100 mkr.
Tjänsten
Till vårt kundserviceteam söker vi dig som vill arbeta med utmanande och varierande arbetsuppgifter. Vi letar efter dig som är van att hantera kundkontakter och frågeställningar från kunder. Rollen fokuserar på att ge högklassig service och hantera kunders ärenden med snabb expertis och att genom sina kunskaper bygga upp relationer med kunder kring deras behov och situation.
I rollen kommer även ansvar för digitaliseringsprojekt och utveckling att ingå. Din uppgift blir att säkerställa ett effektivt arbetssätt och uppdatering av processer och rutiner.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
Arbetsuppgifter
- Kommunikation med bostadsföreningarna och boende samt registrera ärenden i ärendehanteringssystem
- Hantera frågor rörande medlemskap, betalningar, avtal, panter, parkeringsplatser och köhantering, vilket till en större del hanteras i fastighetssystemet
- Säkerställa leverans enligt avtal
- Delta i projektmöten, utveckla interna processer för hantering och medverka vid framtagning av införsäljningsprocessen mot bostadsrättföreningarna.
- Stötta verksamheten i övergången till det digitala samt säkerställa att rutiner och andra arbetsdokument upprätthålls och utvecklas.
Kvalifikationer
- Du behöver ha en god teknisk förståelse och dokumenterad erfarenhet från att driva projekt med fokus på digitalisering
- Utbildning och erfarenhet från fastighetsbranschen ses som väldigt meriterande
- God kommunikativ förmåga samt är duktig på att motivera och skapa engagemang, både externt och internt.
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, inom administration och/eller kundservice
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Personligt
Vi söker dig med ett effektivt arbetssätt, som trivs i en miljö med högt tempo. För att lyckas i rollen krävs det att du är självgående, strukturerad och ansvarstagande med en stark vilja att uppnå goda resultat. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig samt ser möjligheterna i förändringar. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är en god lyssnare och kommunikatör och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående och van att vara spindeln i nätet. Det är viktigt att du är professionell och ordningsam och har ett naturligt servicetänk.
Arbetstid/Varaktighet
Detta är en heltidsanställning. Arbetstider: 37,5 h/v, mån- tors 08.00-17.00, fre 08.00-14.30
Urval sker löpande. Tveka inte att skicka in din ansökan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson