OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter. HSB (i samarbete med Danske Bank) erbjuder också Sveriges största bosparande vilket kan ge möjlighet till förtur till HSBs befintliga och nya hyresrätter samt nybyggda bostadsrätter i hela landet.
HSB Skåne satsar framåt och utvecklar hela tiden verksamheten för att på bästa sätt tillgodose kundernas behov. Verksamhetsidén är att utveckla attraktiva boendemiljöer genom nyproduktion av bostäder, genomföra ombyggnationer och reparationer samt tillhandahålla ett brett utbud av förvaltningstjänster för bostadsrättsföreningar. Vi arbetar ständigt med vårt varumärke och i detta ingår att vi har en kompetent och motiverad personal som trivs på sin arbetsplats. Därför satsar vi mycket på internutbildning, trivselaktiviteter och att miljön är så innovativ som möjligt. HSB Skåne har 180 medarbetare som verkar i 17 kommuner i Skåne. Marknadsområdeskontor finns i Lund, Eslöv, Ystad, Hässleholm och Kristianstad. HSB ger dig möjlighet till ett spännande och självständigt arbete i en organisation som utgår från den kooperativa grundidén och samverkan med deras medlemmar. HSBs jämställdhets- och mångfaldsarbete är en prioriterad fråga och vi strävar efter att spegla samhället i vår medarbetarkår.
Nu söker vi på HSB Skåne en administratör till vår kundtjänst där du får bli en del av vårt härliga team! Vi ser gärna att du som söker gillar att ge service och är en lagspelare. Känner du dig träffad? Läs vidare!
Tjänsten är en visstids anställning på ett år, med eventuell förlängning.
Ansvar och arbetsuppgifter
I rollen som administratör i vår kundtjänst kommer du vara en viktig del av vårt arbete med våra kunder. Du kommer att sitta i vår kundtjänst på vårt huvudkontor vid Gastelyckan i Lund. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta administrativt och ha kontakt med HSB Skånes kunder genom telefon, e-post och direktmöten. Det förekommer även posthantering, beställningar m.m. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och läggas till beroende på.
Erfarenhet
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete med kundbemötande och administration och har arbetat med detta i några år. Det är förstås ett plus men inget krav om du har erfarenhet från att arbeta på ett fastighets- eller bostadsbolag. Då en stor del av arbetet bedrivs i olika system är det viktigt att du är datorvan och tycker att det är kul att lära dig mer om olika system.
För att lyckas i tjänsten är det är viktigt att du är duktig på svenska och engelska (tal och skrift).
Personliga egenskaper
Då tjänsten ställer höga krav på ett professionellt kundbemötande behöver du ha intresse och förståelse för kundens behov samtidigt som du drivs av att arbeta mot tydliga mål. Du är van vid att arbeta med flera saker samtidigt och är anpassningsbar. Liksom dina blivande kollegor är du glad, positiv och pålitlig. I vår kundtjänst arbetar vi tillsammans för att nå våra mål och det är viktigt att du är en lagspelare som bidrar till ett gott arbetsklimat. Hos oss resonerar vi med varandra, och du uppmuntras att ställa frågor och komma med förslag så att vi kan bygga vidare på varandras idéer och ta gemensamt ansvar.
Vad HSB erbjuder
HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Sista ansökningsdag 2022-03-04, intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är tillgänglig omgående.
Vill du veta mer, kontakta chef/teamleader för kundtjänst, "Linda Frank" på telefon 046-210 84 48.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson