HSB söker administratör inom hyror och överlåtelser

HSB söker administratör inom hyror och överlåtelser

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceminded person som trivs med mycket kundkontakt via såväl telefon som mail? Gillar du att jobba administrativt och är en orädd problemlösare som inte räds att ta tag i tuffare ärenden? Då kan den här tjänsten vara perfekt för dig! Till vår kund HSB Göteborg och deras huvudkontor i Johanneberg Science Park söker vi nu administratör inom hyror och överlåtelser.

Om HSB Göteborg
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör inom hyror och överlåtelser består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att sköta administrativt arbete åt de bostadsrättsföreningar som HSB förvaltar. Avdelningen har hand om överlåtelser, hyresadministration, panthantering, registrering av nya kunder samt kontoavstämningar. I arbetet ingår även administrativt arbete kring avhysningar och att svara på frågor från föreningar/medlemmar samt guida dem i vårt webb-verktyg HSB-Portalen. Du erbjuds ett självständigt arbete där du som medarbetare får använda din drivkraft och ges möjlighet att göra skillnad varje dag. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som... 
- Har god datorvana
- Har erfarenhet av administrativt arbete samt med telefon som arbetsverktyg 
- Har erfarenhet av arbete med mycket kundkontakter 
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
- Relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet inom fastighetsbranschen anses som meriterande

Som person uppskattar du ett omväxlande arbete med högt tempo och mycket kundkontakt, såväl externt som internt. Vidare ser vi att du är orädd, handlingskraftig, noggrann, uthållig och framför allt serviceinriktad. Du bör ha god samarbetsförmåga, nyfikenhet och vilja att göra annat arbete för att arbetslaget ska kunna fullgöra sina uppgifter.

Övrigt
Anställningsform: Tjänsten inleds med en anställning via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till direktanställning hos HSB på sikt. 
Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 08.00-16.30
Plats: Sven Hultins gata 2, 412 58 Göteborg

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka!

Denna rekrytering sköts av OnePartnerGroup, rekryterare Anel Bosnjo. För frågor om tjänsten ring 0734304996 eller maila anel.bosnjo@onepartnergroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB Göteborg Ek För
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2022
  • Ansök senast: 17 februari 2022

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024