OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på HSB dig som är tekniskt kunnig och intresserad av fastigheter och människor, som tycker att det är inspirerande att medverka till utveckling av boendemiljöer. Personen vi behöver är, utöver duktig på att avhjälpa felanmälningar och hantera drift av fastigheter, proaktiv och tar initiativ till ständiga förbättringar.
Hos oss kallas denna roll för Kundvärd och tjänsten består av en variation mellan tekniska, kommunikativa och administrativa arbetsuppgifter, där du är första kontaktytan för våra hyresgäster. Du är bekväm i din kompetens och kan utifrån den planera, strukturera och prioritera dina dagar självständigt. Du kommer att ingå i ett härligt team av Kundvärdar som i samarbete med Reparatörer och Förvaltare utvecklar och tar hand om våra egna fastigheter och hyresgäster.
Ansvar och arbetsuppgifter
Kundvärden bidrar till helheten genom bland andra följande arbetsuppgifter:
- Avflyttningsbesiktning
- Reparationer, inkluderat felanmälningar och återkoppling till kund
- Underhållsplanering av lägenheter invändigt och tekniska system samt bidra med underlag till Förvaltare vid underhållsplanering av gemensamma ytor
- Medverkan vid bostadsmöten
- Bosocialt arbete, enklare störningar
- Beställning av reparationer och skötsel
- Visning av lägenhet för ny kund samt information om lägenhetsunderhåll
- Medverkan vid inflyttning
- Kontering av fakturor samt enklare administration
- Avläsning av fördelningsmätare samt övriga mätare i media
- Medverkan i vårt hållbarhetsarbete, skapar förutsättningar för våra boende att göra medvetna och hållbara val.
Våra Kundvärdar har alternerande beredskap, var sjunde vecka.
Kvalifikationer
För att trivas i, och klara av detta uppdrag, har du i grunden en gymnasieutbildning samt eftergymnasial utbildning inom Fastighetsteknik/skötsel/drift.
Vi ser gärna att du därtill förankrat dina kunskaper i ett par års praktisk erfarenhet av arbete som exempelvis Bovärd, Husvärd, Fastighetstekniker, Driftstekniker, Fastighetsskötare, Reparatör, eller dylikt. Det är nämligen värdefullt med en bred kunskapsbas inte minst för att kunna prioritera och planera vardagen, samt vara en god beställare i olika tekniska ärenden. Du behöver kunna Office-programmen, Word och Excel och ha en administrativ och digital förmåga och vilja att lära dig nya system och program. Vår avdelning är ett team som hjälps åt och över tid kommer du att lära dig och ansvara för olika områden och fastigheter.
Som Kundvärd är du HSBs ansikte utåt och stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
Du är en ansvarsfull person, som ser helhet och konsekvenser och slutför dina åtagande samt återkopplar till berörda (kunder, kollegor, leverantörer.)
Exempel på hur detta kan te sig i rollen som Kundvärd: Du ser på situationen ur ett kundperspektiv och förekommer frågor med information. Du återkopplar alltid status till kund, det sparar tid och skapar trygghet.
För dig känns viktigt att bidra till trygghet och trivsel och att skapa känslan av ”helt, rent och snyggt” i våra fastigheter. Du tycker om att lära dig nya saker och att utvecklas i samarbete med andra.
Exempel på hur detta kan te sig i rollen som Kundvärd: Du fångar upp förbättringsmöjligheter när du är ute i Fastigheterna, och du lyssnar på våra boende. Du säkerställer löpande att de allmänna utrymmena tas om hand, för att förebygga felanmälningar.
Du är genuint intresserad av människor och fastigheter och drivs av att leverera kvalité i ditt arbete.
Exempel på hur detta kan te sig i rollen som Kundvärd: Du trivs med att alla dagar ser olika ut. Du planerar och strukturerar för att vara effektiv och kunna hjälpa våra kunder inom rimlig tid, men du är beredd att ställa om och gör löpande prioriteringar för att lägga tid på rätt saker.
För att trivas har du god servicekänsla och får energi av att bygga relationer med våra hyresgäster. Du är affärsmässig och bidrar med initiativ och kunskap. Hos oss resonerar vi med varandra, och du uppmuntras att ställa frågor och komma med förslag så att vi kan bygga vidare på varandras idéer och ta gemensamt ansvar.
Vi erbjuder
Du kommer att utgå från vårt moderna och nyrenoverade kontor i TT-gallery, i byggnaden bredvid HSB Malmös huvudkontor Turning Torso, och erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete i god arbetsmiljö och med trevligt arbetsklimat, där du som medarbetare får använda din drivkraft och ges möjlighet att göra skillnad varje dag.
Våra värderingar sammanfattar vi i förkortningen ETHOS, som står för Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan. Vi upplever glädje, tillit och respekt på arbetsplatsen och denna känsla ska även omfatta våra medlemmar och kunder.
Vi möter våra medlemmar och kunder bäst om vi speglar den mångfald som finns i samhället och välkomnar sökande som kan bidra till denna mångfald.
Denna annons kommer vara publicerad och öppen för ansökan fram t.o.m. 22 augusti. Därefter kontaktas aktuella kandidater för vidare process.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
HSB Sundsfastigheter är en del av HSB Malmö som bildades 1925 och HSB Landskrona som bildades 1933. Vi är två av Sveriges 26 självständiga HSB-föreningar som sedan november 2020 samarbetar som en gemensam organisation för att skapa det goda boendet och tillsammans har vi drygt 55 000 medlemmar i Malmö, Landskrona, Burlöv, Svalöv, Svedala, Kävlinge, Trelleborg och Vellinge. HSB Malmö äger omkring 2 300 hyresrätter och förvaltar över 30 000 bostadsrätter, HSB Landskrona äger drygt 570 hyresrätter och förvaltar fler än 3 000 bostadsrätter. Vi erbjuder också administrativa och tekniska konsulttjänster till såväl fastighetsägare som bostadsrättsföreningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson