OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Just nu har du som är kunnig inom administration, order, kvalitet-, arbetsmiljö-, hälsa- och säkerhetsarbete chans att få utvecklas hos en av våra kunder i en omväxlande roll som administratör. Rollen är bred och utvecklande och du kommer att arbeta varierat med arbetsmiljö, kvalitet, expedition, visst labbarbete och hälsa- och säkerhetsarbete. Stort fokus ligger även på att vara ute i verksamheten när du arbetar med dessa delar. Tjänsten är en konsultlösning vilket innebär att du kommer att arbeta hos vår kund och vara anställd av Randstad.
Företaget är beläget i Västerås och är verksamma inom tillverkningsindustrin där de producerar och framställer olika typer av mineraler till olika delar i samhället. Företaget har en gedigen historia och grundades redan på 1800-talet. På deras site i Västerås arbetar de kontinuerligt med förbättringsarbeten, effektiviseringar, involvering i problemlösning, 5s och Lean management. På arbetsplatsen finns det stora möjligheter att påverka sitt arbete och de beskriver själva att de har en god teamkänsla i gruppen, alla hjälper alla och de stöttar varandra.
Det är inte ett krav på att du arbetat med alla ovan nämnda delar tidigare utan det viktigaste är att du vill lära dig de delar du har begränsade kunskap inom samt har ett driv och en personlig ambition för att lyckas i rollen. Låter detta som en tjänst för dig – skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande.
Ansvarsområden
Du kommer att arbeta brett och varierat med olika uppgifter inom:
Kvalitet- och Arbetsmiljöarbete – ha koll på lagar och paragrafer som appliceras på företagets standarder
Hälsa- och säkerhetsarbete – att utforma dokument, genomföra skyddsronder etc
Visst labbabete – enklare labbarbete som du kan lära dig på plats.
Expedition – att ta emot order ifrån customer service, orderadministration, ta emot chaufförer, hantera utlastningsdokument, generera fraktsedel etc
Du kommer både att arbeta administrativt men även befinna dig ute i verksamheten och kommunicerar dagligen med den övriga personalen kring ovanstående delar.
Arbetstider
Heltid, måndag-fredag. Uppdrag till och med april med chans till förlängning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat med någon eller flera delar av tidigare nämnda ansvarsområden. Viktigt är att du är en god administratör som har förmågan att lära dig mer och utverkas. För att du ska ha förutsättningarna för detta så ser vi att du har:
Minst 2 års erfarenhet av ett administrativt arbete
Har arbetat med och kunskaper inom någon del av kvalitet- och arbetsmiljöarbete, hälsa- och säkerhetsarbete eller orderadministration
Goda kunskaper i SAP
Goda kunskaper i svenska
Din personlighet kommer att vara avgörande i denna roll. Där letar vi efter dig som är:
Ambitiös och driven – du får saker gjort och kan leverera enligt plan.
Ordningsam – du har struktur i ditt arbete och kan själv sätta upp en plan för din dag och vecka.
Anpassningsbar – du har förmåga att lära dig mer och vill gärna utvecklas och är ivrig att lära dig mer.
Kommunikativ – du har lätt för att prata med olika personer på olika nivåer och trivs i en industrimiljö.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
2-års erfarenhet inom ett administrativt arbete.
Ansökan
I din ansökan vill vi att din erfarenhet kring order, kvalitet-, arbetsmiljö-, hälsa- och säkerhetsarbete tydligt framgår. Sista ansökningsdag är 2020-11-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Therese Kärnekull, Konsultchef, therese.karnekull@randstad.se eller Sanna Ullbrand, Konsultchef, sanna.ullbrand@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044