Hudiksvalls kommun söker en Koordinator på Plan och Bygglovskontoret.

Arbetsbeskrivning

Plan- och bygglovskontoret består av två olika verksamhetsområden. Planavdelningen upprättar ett flertal olika sorters planer för användningen av mark- och vattenområden i kommunen.

Inom bygglovavdelningen handläggs ett flertal olika ärendetyper, som bygglov, bygganmälningar, tillsynsärenden samt strandskyddsdispenser. Utöver dessa ärenden så har plan och bygg även tillsynsansvaret för efterlevnaden av lagstiftningen enligt plan- och bygglagen, strandskyddet enligt miljöbalken med mera.

Vi sitter i en nyrenoverad herrgårdsliknande byggnad med en underbar utsikt över Hudiksvallsfjärden.




ARBETSUPPGIFTER
Vi utökar nu vår personalstyrka och söker nu en koordinator till Plan och bygglovskontoret i Hudiksvall. Som koordinator kommer du att arbeta för att underlätta och strukturera arbetet för våra avdelningar plan, bygg, tillsyn och administration. Du blir spindeln i nätet och förväntas koordinera och utföra arbetsuppgifter inom vårt verksamhetsamhetsområde. Det innebär bland annat att du ser till att den administrativa kvaliteten är god, att nya rutiner skapas vid behov och att de rutiner som finns uppsatta efterlevs. Du kommer att arbeta självständigt med våra verksamhetsfrågor knutna till lagstiftning, omvärldsbevakning, diarieföring, kungörelser, utskick av planhandlingar, registrering av ärenden mm. Dina arbetsuppgifter är av varierande karaktär och att driva mindre projekt ingår också i tjänsten
För att stötta vår planavdelning kommer fokus ligga på att koordinera och genomföra den löpande administration som krävs i program- och detaljplaneprocesser. Även andra uppgifter till stöd för vår planavdelning kan bli aktuell. Du har ett tätt samarbete med våra planarkitekter. För att stötta vår bygglovsavdelning kan viss handläggning ingå i tjänsten. Främst kommer det handla om att tillse att inkomna ärenden blir kompletta genom att ha en inledande kommunikation med sökande och begära in kompletteringar för att sedan lämna över de kompletta ärendena till bygglovhandläggarena vid våra fördelningsmöten.

Som koordinator har du daglig kontakt med chefer, medarbetare, företag, medborgare och representanter för andra förvaltningar och bolag. Våra medarbetare och kollegor i kommunen ska alltid känna sig välkomna och få ett professionellt bemötande. En viktig uppgift blir att ge information och rådgivning till allmänheten i de frågor som rör vår verksamhet.

Arbetet innefattar en stor del eget ansvar men kräver självklart samsyn och samarbete inom gruppen. Utöver detta kommer du att få vara med på vår resa mot att digitalisera vår hantering från start till slut i plan-och bygglovsprocessen.
Arbetet är omväxlande och sker både självständigt och i grupp. Du deltar aktivt i arbetet med att förbättra och utveckla processerna, rutinerna och arbetssättet i verksamheten. Tjänsten passar dig som gillar att ha många bollar i luften och som trivs med att hantera olika typer av ärenden.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning, några års erfarenhet av administrativt arbete och erfarenhet av att ge service på olika nivåer, goda kunskaper i Officepaketet.
Vi ser det som meriterande med kännedom om PBL-processer och med tidigare erfarenheter att arbeta inom dessa. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att jobba inom myndighet eller kommunal verksamhet.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt på personliga egenskaper. Som person är du flexibel, effektiv, noggrann, lyhörd och serviceinriktad. Vi samarbetar mycket på kontoret och lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga. Kontakten med sökande och övriga intressenter i samhällsbyggnadsprocessen är en viktig del av arbetet. Därför är det viktigt att du behärskar det svenska språket i tal och skrift samt är duktig på att kommunicera på ett tydligt och lösningsorienterat sätt.

Arbetet kräver B-körkort.


ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html

Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunchef Bengt Friberg
0650-19120, 070-561 15 02
Personalchef Maria Larsson
0650-19369, 070-367 57 93
Ordf. Byggnadsnämnden Ann Berg
0650-19440, 073-157 80 40
Eva Wannberg, Vision
0650-19169, 070-267 52 85
Plan- och bygglovschef David Tornberg
0650-19320

Sammanfattning

Besöksadress

82480 Hudiksvall
None

Postadress

None
Hudiksvall, 82480

Liknande jobb


Kvalitetstekniker

Kvalitetstekniker

26 november 2024

SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024