Human Resource Manager

Arbetsbeskrivning

SYKES Enterprises Inc. är världsledande inom outsourcing av kundtjänst, teknisk support och växeltjänster. Vi hanterar även andra kanaler med kundkontakter som email, chat, forum och sociala medier som Facebook och Twitter. SYKES har för närvarande över 80 center med 45000 anställda som hanterar kundkontakter på fler än 30 språk. Från våra 9 nordiska call center i Sverige, Norge, Danmark och Finland levererar vi tjänster för både små lokala företag till internationella företag. På vårt Call Center i Göteborg arbetar för närvarande drygt 280 personer med att ge säljande service och support till kunder runt om i Sverige.

SYKES verksamhet är personaldriven, och Human Resource Management är således en av våra viktigaste funktioner. Som HR Manager är Du den som ska leda och utveckla företagets personalpolitik så att den på bästa sätt stödjer verksamheten och bidrar till att skapa en attraktiv arbetsplats där medarbetarna utvecklas och trivs.

Ditt ansvarsområde täcker de inom personaladministrationen vanligast förekommande arbetsuppgifterna såsom rekrytering, kompetensutveckling, rehabiliterings-, förhandlings- och arbetsmiljöfrågor. Centrets skötsel och underhåll ligger även det inom ditt ansvarsområde. Vidare kommer du att vara den som håller i dialoger med med kommun och näringsliv på orten.

Som HR Manager kommer du att direkt rapportera till Operations Manger och indirekt till Sr. Regional HR Manager för Northern region. Till din hjälp på HR avdelningen kommre du att ha en eller flera HR Assistenter. Du kommer att inneha en viktig roll i att vara den lokala ledningsgruppen.

Du är en utåtriktad person med ledande och drivande förmåga. Du har också en utpräglad känsla för service, du har en god kännedom om både dig själv och andra människor. Du är fokuserad, snabbtänkt, arbetar strukturerat och har förmåga att vara i nuet samtidigt som du hanterar en föränderlig miljö. Har du erfarenhet från Call Center branschen ser vi det som ett plus. Då vi arbetar i en internationell miljö är det viktigt att du kan behärska det engelska språket i såväl tal som skrift.

Företaget jobbar för att vara en arbetsplats utan alkohol och droger, med anledning av detta så tillämpas drogtester på arbetsplatsen.

För närmare upplysningar är du välkommen att kontakta Sr. Regional HR Manager Anki Nordin på telefon 0680-71 60 00.

Är Du intresserad av tjänsten så skickar du din ansökan och CV senast den 25:e juli 2014 till: anki.nordin@sykes.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000 070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000 070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00 070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00 070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sykes Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
  • Publicerat: 21 juli 2014

Besöksadress

Fartygsgatan 4
Kalmar

Postadress

Fartygsgatan 4
Kalmar, 39230

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023