Humana Assistans söker bemannings- och rekryteringsassistenter

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Nu söker vi omgående två bemannings- och rekryteringsassistenter med känsla för service och intresse av att arbeta med människor, med placering på vårt kontor i Umeå.

Arbetsuppgifter:

Som bemannings- och rekryteringsassistent ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för bemanning och rekrytering i hela Norrland. Rollerna är helt nya och du kommer att kunna påverka tjänsternas innehåll, både avseende arbetsuppgifter, arbetsuppdelning och vår egen rekryteringsprocess. Du förväntas driva utveckling av teamet och rollen som bemannings- och rekryteringsassistent och kommer också att ansvara för olika projekt som angränsar/innefattas i tjänsten, exempelvis personal med anställningsstöd.

Du kommer även arbeta proaktivt och leta upp potentiella kandidater till framtida rekryteringsbehov och skapa och underhålla externa kontakter för att tillgodose vår personalförsörjning.

Hälften av din arbetstid kommer du att arbeta med bemanning, övrig tid kommer du arbeta med rekrytering, både operativt och back office, samt mer strategiskt- både externt och internt.

Din profil:

Vi söker dig som är bra på att bygga relationer, gillar att ge service och kan hitta lösningar på det mesta. Att vara serviceminded och ha kundfokus är en självklarhet.

Du är en person som vill mycket, inte är rädd för att pröva nya vägar och kan tänka fritt, både i smått och stort. Vidare är du en duktig administratör och har ett strukturerat arbetssätt samt erfarenhet av att arbeta i datasystem. Vi ser gärna att du har utbildning inom personalområdet eller erfarenhet av bemanning och rekrytering. Erfarenhet av omsorgsbranschen och ledarskapserfarenhet är också stora plus.

På Humana förväntar vi oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat.

Start: Januari 2017

Ansökan:

Sista ansökningsdag är 14 december      

Välkommen med din ansökan! 

Urval och intervjuer kommer ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via nedanstående länk.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Heltid 100%.
  • Publicerat: 14 november 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024