OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Vi söker en assistent till en av våra barnkunder i Karlstad. Tjänsten är schemalagd arbetstid på ca 80-85 %. Kunden är en flicka på 5 år med ett flerfunktionshinder och ett omfattande vårdbehov. I arbetsuppgifterna ingår hantering av medicinsk och teknisk utrustning. Vi söker en person som är lyhörd och uppmärksam men samtidigt lugn och tålmodig. Flickan har en aktiv vardag och för att hon ska få en så stimulerande och rolig dag som möjligt krävs det att assistenten har energi, styrka samt initiativförmåga. Det är viktigt att du är flexibel och har förmågan att ta ansvar . Det är meriterande om du har erfarenhet av assistans och arbete med barn. Vi ser gärna tidigare erfarenhet av kommunikation som stöd. Har du intresse för sång och musik är det en stor fördel, då det är flickans stora intresse. Du bör vara rökfri samt ej vara allergisk. För kundens räkning ser vi gärna att du är kvinna och har körkort och tillgång till bil.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Körkort: B körkort fordras.
Arbetstid/Varaktighet: Varierande dag, kväll, natt och helg. Tidsbegränsad anställningsform "Så länge assistansuppdraget varar" på ca 80-85 %. Tjänsten är från och med 5 november och bredvidgång kommer att ske under halvan av oktober.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Hanna Madheim
Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.
Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.
Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig