Humana söker supportchef till vår koncerngemensamma IT-support

Humana söker supportchef till vår koncerngemensamma IT-support

Arbetsbeskrivning

Söker du ett spännande jobb där du får möjlighet att kombinera ledarskap med din tekniska IT-kompetens tillsammans med härliga kollegor? Vi söker nu en chef till vår koncerngemensamma IT-support med placering i Örebro.

Om tjänsten
Som supportchef ansvarar du för att Humana har en uppskattad, effektiv och modern IT-support som bidrar till Humanas strategiska mål för IT. I rollen samordnar, driver och utvecklar du Humanas IT-support tillsammans med supportens medarbetare. Arbetet kommer att vara av både operativ och strategisk karaktär, vilket innebär att du behöver vara beredd på att hugga i där det behövs.

Du är personalansvarig för de fem medarbetare som utgör IT-supporten där alla gör sitt yttersta för att stödja organisationen på bästa sätt. Du ansvarar även för Humanas telefonilösning där en medarbetare samordnar det arbetet.

Du ingår i IT-avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till IT-driftchef. Du arbetar även i nära samarbete med verksamheterna genom Humanas IT-samordnare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- ansvara för att den dagliga arbetsledningen av Humanas IT-support samt telefoni-support
- personalansvar för Humanas supportorganisation
- coacha, stötta och följa upp avdelningens personal i syfte att nå uppsatta mål samt skapa framgång och engagemang hos medarbetarna
- arbeta operativt med support för att upprätthålla kunskap inom området
- verka samordnande mellan övriga driftorganisation och IT-funktioner
- vara delaktig i leverantörskontakter främst inom klienthårdvara och print
- delta i ITs ledningsgrupp
- ansvara för förvaltning och utveckling av Humanas ärendehanteringssystem (Topdesk)
- ansvara för avdelningens budget, verksamhetsplan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse och din placeringsort är vårt kontor i Örebro.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
- flerårig arbetslivserfarenhet från arbete i support eller annat arbete där din generella tekniska kompetens och felsökningsförmåga kommit till användning
- God generell IT-kunskap, nätverk, AD, DNS etc.
- utbildning från universitet/högskola eller motsvarande, alternativt minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande
- erfarenhet av att leda personal och det är meriterande om du har varit chef inom en supportorganisation

I rollen som supportchef krävs att du är affärsmässig och resultatorienterad för att driva IT-supporten framåt. Vi ser även att du är trygg som ledare och har förmågan att kunna skapa fungerande grupper och genom dina personliga egenskaper kunna leda och utveckla medarbetare till framgångsrika och effektiva team. För att lyckas med det ser vi att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, för att skapa ett välfungerande team men även för att skapa goda relationer med de supporten stöttar i sitt dagliga arbete. Att du talar och skriver på svenska och engelska är en förutsättning. 

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet, ansvarstagande och uthållighet. Du är tydlig i din kommunikation, beslutsmässig och kan hantera både stora och små frågor på ett prestigelöst sätt. Vidare har du lätt för att skapa förtroendefulla kontakter såväl inom verksamheten som med våra kunder vilket förutsätter att du har en god samarbetsförmåga. Vi ser det som en självklarhet att du arbetar utifrån Humanas värdeord; engagemang, glädje och ansvar. 
B-körkort är önskvärt.

Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb

Vad händer nu?
Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

21 november 2024

Manager Product & Data Management

Manager Product & Data Management

21 november 2024