Husfru

Arbetsbeskrivning

Lydmar är ett av Stockholms i särklass mest populära hotell.
Ett modernt avslappnat lifestylehotel med 46 st individuellt designade rum, en Matsal, som serverar à la carte, inredd som ett trivsamt vardagsrum samt en Terrass med känslan av fransk berså och en Framsida, där vi fokuserar på after work & DJs under sommarmånaderna.
Lydmar Hotel AB har ca 50 helårsanställda där vi tillsammans ser till att våra gäster får en upplevelse utöver det vanliga & gärna kommer tillbaka. Lydmar Hotel AB - driftsbolaget är ett helägt dotterbolag till Grand Group AB. Fastigheten ägs av fastighetsbolaget Sparbössan Fastigheter AB. Lydmar är medlem i Small Luxury Hotels - SLH
Om tjänsten:
Vi söker en engagerad och rutinerad husfru till hotellet. Som husfru leder och fördelar du arbetet på din avdelning och ingår naturligt i den dagliga driften. Housekeeping ansvarar för all städ på hotellrummen och övriga gästutrymmen såsom korridorer, matsal och lobby samt även back of house inklusive våra personalutrymmen. Du tar hand om befintlig och ny personal där du ser till att de får den kunskap de behöver för att kunna utföra sina arbetsgifter på bästa sätt enligt våra standards. Övriga arbetsuppgifter är att kontrollera städade rum, göra beställningar, personaplanera efter beläggning och ekonomiska mål samt driva avdelningens kvalitativa arbete framåt. Du arbetar nära receptionen och hotellchefen i ditt dagliga arbete. Arbetstiderna är i huvudsak vardagar men även kvällar och vissa helger kan förekomma.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som husfru och som drivs av att göra ett gediget arbete tillsammans med din personal för att våra gäster ska trivas och checka in på ett rent och fräscht hotell – varje dag!
Du är stresstålig och har lätt för att samarbeta, du skapar arbetsglädje har tidigare erfarenhet att av leda personal och att få arbetet utfört. Tidigare erfarenhet av Opera är meriterande
Du är omtänksam och gillar att ge service och att få andra att trivas och göra det lilla extra. Du är glad, stresstålig, noggrann med sinne för detaljer som gillar att arbeta flexibelt över gränserna och självständigt kan lösa situationer som uppstår på avdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Personalplanering – bemanning, rekrytering
Driftsledningen av det dagliga arbetat på avdelningen
Arbeta i hotellsystemet opera
Göra beställningar, ha kontakt med dina leverantörer
Ansvara för leveranser av hotelllinne
Kontrollera städade rum innan ankomst
Se till att husförråd & övriga förråd är påfyllda och har god ordning
Alla övriga förekommande arbetsuppgifter och problemlösningar inom avdelningen
Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet som husfru med personalledning är ett måste
Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, ytterligare språk är meriterande
Kunskaper i operativsystemet i Opera
Goda kunskaper i Officepaketet ett krav
Ansökan / Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% med tillträde omgående
Arbetstiderna är främst dagtid men även kvällar och helger kan förekomma
6 månaders provanställning. Tillträde och lön efter överenskommelse.
Friskvårdsbidrag och lagade måltider i vår personalmatsal
Vi är medlemmar i Visita och följer kollektivavtalet
Vi ser fram emot att få välkomna dig till oss på Lydmar Hotel AB
Mejla din ansökan med Cv, personligt brev inkl foto till: maria.maruska@lydmar.com
Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta mig: Maria Maruska, Vd Hotelldirektör , 0707 – 387 483 maria.maruska@lydmar.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Lelle Rössler
08- 223160

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lydmar Hotel STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Södra Blasieholmshamnen 2
STOCKHOLM

Postadress

Box 16196
STOCKHOLM, 10324

Liknande jobb


24 oktober 2024

2 oktober 2024