Husfru STF Göteborg City

Arbetsbeskrivning

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer med cirka 270 000 medlemmar. Inom föreningen finns nära 400 vandrarhem, hotell, fjällstationer och fjällstugor längs vandringsleder i de svenska fjällen. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 80 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser av anläggningarna och föreningens ungefär 70 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Medelantalet anställda är cirka 250 och STF omsätter ungefär 300 miljoner kronor. Läs mer om STF och upptäck Sverige på http://www.svenskaturistforeningen.se/ eller http://www.facebook.com/svenskaturistforeningen

Vill du vara med och öppna STF Göteborg City - en spännande anläggning mitt bland pulserande restaurang- och shoppingstråk?  

Vi öppnar under våren 2014 ett urbant basläger bara tre minuter från Centralstationen. Man kommer bo i kompakta välplanerade två- och fyrbäddsrum med sköna sängar och egen dusch och toa. Lobbyns sällskapsytor kommer att bjuda på både på frukost, stadsguide och en flammande lägereld. Självklart finns det även ett självhushållskök. Göteborg City blir ett kombinerat hotell och vandrarhem som skall passa den som söker ett trivsamt, upplevelsenära boende till ett vettigt pris.

Tjänsten som Husfru på STF Göteborg City innebär ett övergripande ansvar för den dagliga driften inom frukost och städ. Du rapporterar till Platschefen. Tillsammans med receptionschef kommer du att arbeta med att utveckla och implementera nya rutiner enligt fastställa policys och instruktioner. Inför öppningen av den helt nya verksamheten kommer mycket fokus ligga på rekrytering och introduktion av nya medarbetare.

Önskad yrkeskompetens och krav på tidigare erfarenhet:

Vi söker dig med flerårig erfarenhet av arbete inom housekeeping, varav minst 2 år med arbetsledningsansvar. Erfarenhet av inhyrd städentreprenad är ett plus. En fördel är om du har arbetat i en verksamhet med stora volymer avseende gästnätter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utveckla och implementera helt nya rutiner. Vi söker en daglig ledstjärna som är tydlig kravställare och som brinner för att ge bästa tänkbara service. Du ska ha den estetiska blicken och känslan för renlighet och de små deltaljerna. Du är van att arbeta självständigt och har förmågan att entuasmera och motivera medarbetare. 

Personliga egenskaper:



* Inspirerande ledare med ett utpräglat kvalitets- och servicetänk.

* Brinner för att ge service och förstår vikten av att engagera och motivera sina medarbetare.

* Kommunikativ, tydlig och pedagogisk.

* Strukturerad och noggrann, även under stressiga perioder.

* Behärskar att arbeta självständigt och mot uppsatta mål.

* Bransch och driftskunnig.

* Trygg person

 

Tjänsten avser heltid, tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse dock senast 1 februari 2014.

 

Vi hanterar ansökningar löpande, varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt!

Vill du vara med och öppna STF Göteborg City - en spännande anläggning mitt bland pulserande restaurang- och shoppingstråk?  

Vi öppnar under våren 2014 ett urbant basläger bara tre minuter från Centralstationen. Man kommer bo i kompakta välplanerade två- och fyrbäddsrum med sköna sängar och egen dusch och toa. Lobbyns sällskapsytor kommer att bjuda på både på frukost, stadsguide och en flammande lägereld. Självklart finns det även ett självhushållskök. Göteborg City blir ett kombinerat hotell och vandrarhem som skall passa den som söker ett trivsamt, upplevelsenära boende till ett vettigt pris.

Tjänsten som Receptionschef på STF Göteborg City innebär ett övergripande ansvar för den dagliga driften inom reception, bokning och städ. Du rapporterar till Platschefen och tillsammans arbetar ni med att utveckla och implementera nya rutiner efter fastställda strategier, policys och instruktioner. Inför öppning av helt ny verksamhet kommer mycket fokus att ligga på rekrytering och introduktion av nya medarbetare.

Önskad yrkeskompetens och krav på tidigare erfarenhet:

Vi söker dig med flerårig dokumenterad erfarenhet från arbete inom reception och bokning, varav minst 3 år i ledande befattning med ansvar för reception och bokning/- bokningskanaler. En stor fördel är om du har arbetat i en verksamhet med stora volymer avseende gästnätter. Vi ser helst att du har erfarenhet av att utveckla och implementera helt nya rutiner och du är van vid att leda och vidareutveckla den dagliga verksamheten.

Ett tydligt och väl utvecklat ledarskap är ett krav. Vi söker en daglig ledstjärna som brinner för att ge bästa tänkbara service. Du är van att arbeta självständigt mot tydliga försäljningsmål och lönsamhetskrav. Mycket goda kunskaper inom olika bokningssystem samt erfarenhet från Revenue- arbete. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både i det svenska och det engelska språket. Ytterligare språk är meriterande.

Personliga egenskaper:



* Inspirerande ledare med ett utpräglat kvalitets- och servicetänk.

* Brinner för att ge service och förstår vikten av att engagera och motivera sina medarbetare.

* Kommunikativ, tydlig och pedagogisk.

* Strukturerad och noggrann, även under stressiga perioder.

* Behärskar att arbeta självständigt och mot tydliga ekonomiska mål.

* Förgrundsfigur och relationsbyggare av stora mått.

* Bransch och driftskunnig.

* Trygg person med stabil och väl fungerande social förmåga.

Tjänsten avser heltid, tillsvidareanställning. Tillträde omgående, eller efter överenskommelse.

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Urvalet, vid eventuella frågor välkommen att kontakta Linda Wiltbourn, Tel 08-718 00 58. E-post: linda.wiltbourn@urvalet.se

Vi hanterar ansökningar löpande, varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt!

Sammanfattning

Liknande jobb


Erfaren Hotellhusfru

Erfaren Hotellhusfru

9 december 2024

Husfru till Hotell Lerdalshöjden

6 december 2024

24 oktober 2024