OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett par svängar in från E4:an ligger Scandic Växjö- mitt emot stadens största shoppingcenter och några minuters promenad från Arena Staden. Här kan våra gäster simma i inomhuspoolen, äta en god middag i Köksbaren eller ta en drink i vår lobbybar.
Vi lägger stor vikt vid ett personligt, trevligt och välkomnande bemötande- mot våra gäster så klart men också mot varandra. Våra utvecklingsmöjligheter på hotellet sträcker sig längre än över avdelningsgränserna. Vi är ett stort gäng med snabba steg som är måna om att inspirera varandra så att alla ska trivas med sitt arbete på vårt spännande hotell.
Nu söker vi en Service Lead/Shiftleader till Scandic Växjö.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Lead agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.
I rollen som Service Lead arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Service Lead?
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för den viktiga uppgiften att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent och ser till att våra gäster få en ”wow-känsla” när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum. I rollen ingår bland annat att städa hotellrum, korridorer, pentry samt allmänna utrymmen. Du och dina kollegor bidrar till den allmänna ordningen i hotellets lokaler, hanterar tvätt och fyller på våra förråd. Det är även du som får ta det där lilla extra ansvaret när avdelningschefen är ledig.
Vem är du?
För att trivas i rollen behöver du vara noggrann och ha ett öga för detaljer. Det är viktigt att du har en god fysik, är flexibel och har god samarbetsförmåga då alla medarbetare tillsammans ansvarar för gästens upplevelse. Du sprider god energi runt dig och är en omtänksam kollega. Du har tidigare vana från städyrket och gästbemötande. Då vi använder Ipads behöver du ha viss datorvana. Tidigare erfarenhet från hotell är meriterande samt vana från att leda en grupp. Du talar även svenska flytande.
Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tillämpar provanställning.
Platsen omfattar arbete med varierande arbetstider, dag, kväll samt varannan helg.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD