OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemförvaltare, utredare m.fl. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
Som huvudhandledare vid sjuksköterskeorganisationen inom Omsorgsförvaltningen kommer du att ansvara för att kvalitetssäkra sjuksköterskestudenters verksamhetsförlagda utbildning. I uppdraget som huvudhandledare finns det frihet att utforma uppdraget inom ramarna för de avtal och överenskommelser som finns. Du behöver kunna ställa om ditt arbete utifrån de förändringar som kan ske på utbildningarna.
Uppdraget som huvudhandledare är på 50 % och tillsammans med uppdraget som huvudhandledare kommer du att arbeta kliniskt resterande del av anställningen. Under sommarperioden pausas uppdraget och du arbetar enbart kliniskt.
I din roll som huvudhandledare har du ansvar för arbetet med sjuksköterskornas verksamhetsförlagda utbildning. Du leder och samordnar arbetet med planering och uppföljning av sjuksköterskornas verksamhetsförlagda utbildning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som är legitimerad sjuksköterska med magisterexamen i vårdvetenskap eller specialistsjuksköterskeexamen, gärna distriktssköterska.
Du ska även ha genomfört/vara villig att genomföra kursen Handledning inom hälso- och sjukvård 7,5hp eller annan motsvarande handledarutbildning.
Du är intresserad och har fallenhet för att handleda och att utveckla så väl andra som dig själv. Du är också strukturerad och kan arbeta så väl självständigt som tillsammans med andra.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69