Huvudredaktör för digitala kanaler

Huvudredaktör för digitala kanaler

Arbetsbeskrivning

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 260 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.



Nu har du som är skicklig på att jobba med webb och sociala medier chansen att vara med och bidra till att förverkliga vår vision om att göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor.

Vår webb är vår marknadsplats. Här erbjuder vi service och kommunicerar med nya och befintliga kunder. Webben är en viktig plattform för utveckling av morgondagens produkter, tjänster och service till våra kunder. Genom andra digitala kanaler, främst sociala medier, drivs mycket av kommunikationen med våra målgrupper.

Vår nuvarande huvudredaktör för digitala kanaler kommer att vara tjänstledig fram till 15 januari 2024 och vi erbjuder därför ett tidsbegränsat vikariat under denna period. 

Arbetsuppgifter
Som huvudredaktör för våra digitala kanaler ansvarar du för utveckling och förvaltning av vår webbplats. I ett nära samarbete med våra kommunikatörer och medarbetare inom övriga funktioner i företaget jobbar du med användarens fokus för att tillhandahålla service och tjänster som skapar nytta för våra målgrupper. Du har ett helhetsperspektiv med fokus på slutanvändaren. Du ansvarar för att vår kommunikation i våra olika digitala kanaler samspelar på ett ändamålsenligt sätt. 

Rollen är både strategisk och operativ. Du fångar upp och samordnar synpunkter, förutsättningar, behov och utvecklingsönskemål från verksamheten med användarens fokus. I rollen ingår att agera kravställare för nya funktioner gentemot vår IT-sektion.
I ditt ansvar ligger också att för webbplatsen besluta om prioriteringar, att arbeta med mål för uppföljning och analyser, samt ansvara för webbplatsens sökbarhet och tillgänglighet. Du ansvarar för analys och uppföljning av vår kommunikation i sociala medier och för prioritering av olika digitala kanaler.

I den förvaltande delen av rollen har du ett övergripande ansvar för huvudingången på webbplatsen och i våra sociala medier. Du ansvarar för att innehåll och struktur följer våra riktlinjer och grafiska profil och utvecklar nya strukturer och reviderade riktlinjer tillsammans med våra övriga kommunikatörer/webbredaktörer.

Som redaktör tillhör du företagets kommunikationsavdelning och i det dagliga arbetet jobbar du nära våra kommunikatörer, där ni samarbetar om innehåll och publiceringar i våra olika kanaler.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för rollen relevant utbildning och några års arbetslivserfarenhet. Du är en rutinerad kommunikatör med god erfarenhet av utveckling och förvaltning av webb och andra digitala kanaler. Självklart brinner du för de möjligheter som digitalisering och webb innebär. Du behöver inte vara teknisk specialist, men det är viktigt att ha relevant kännedom om hur tekniken fungerar.

För att lyckas i den här rollen behöver du ha goda kunskaper i Office-paketet, erfarenhet av utveckling och förvaltning av webb och andra digitala kanaler, inklusive sociala medier. God kunskap om verktyg för redigering av exempelvis bild och film är en fördel.

Det är meriterande om du har erfarenhet från en bransch med samhällsfrågor.

Personliga egenskaper
Som person ser vi att du har lätt för att samarbeta, är ansvarstagande och strukturerad i din läggning. Det är även viktigt att du kan entusiasmera och vid behov leda medarbetare i olika aktiviteter. Du är en självgående och kommunikativ person som drivs av utmaningar och av att nå resultat.

Du har förmågan att analysera data, presentera dem och ge råd för fortsatt utveckling och förstå vikten av god användbarhet och betraktar webb och andra digitala kanaler som en helhet.

Vi erbjuder
Du får arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt och med det fantastiska uppdraget att utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Helsingborgshem är ett företag med ett stort hjärta där vi bryr oss om varandra och våra hyresgäster.

Kontaktinformation
Jonas Jacobsson Gjortler, Kommunikationschef, jonas.jacobssongjortler@helsingborgshem.se

Jessica Eke Klinteman, HR Partner, jessica.ekeklinteman@helsingborgshem.se

Arbetsplats
Regementsvägen 2

254 57 Helsingborg

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgshem AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Besöksadress

Drottninggatan 136 B
None

Postadress

Box 3055
HELSINGBORG, 25003

Liknande jobb


13 november 2024

Reporter / Webbredaktör Bil & Motor

29 oktober 2024

Reporter/webbredaktör NU.se

29 oktober 2024