Huvudregistrator

Huvudregistrator

Arbetsbeskrivning

Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.



Om oss

Kansliavdelningens grundläggande uppdrag omfattar uppgifter som är föranledda av krav på Närhälsan som offentlig förvaltning och myndighet.

Avdelningen ska arbeta för att Närhälsan följer lagar, förordningar, reglementen, riktlinjer och rutiner inom området offentlig rätt och därigenom skapa förutsättningar för ledning och övrig personal att tillhandhålla en rättssäker handläggning av ärenden såväl inom vården som administrationen.

På kansliavdelningen arbetar vi med att stödja Närhälsans ledning och enheter i juridiska frågor, ärendeberedning till Närhälsans styrelse, dokumenthantering, diarieföring och arkivering. Kansliavdelningen ansvarar också för driften av Närhälsans kanslier.

Om arbetet

Närhälsan söker en driftig huvudregistrator som kan utveckla registratur och dokumenthantering i Närhälsans organisation. I din roll kommer du att arbeta såväl operativt som strategiskt, ha ansvar för diariet och vara användarstöd i befintliga IT-stöd. Du kommer att ha ett tätt samarbete med handläggare och övriga på kansliavdelningen med syfte att förbättra kvaliteten kring ärendehantering. Som huvudregistrator är du spindel i nätet för den dagliga hanteringen och registreringen av allmänna handlingar till Närhälsan och medverkar vid bedömningar av hur ärenden ska handläggas.

Du kommer att arbeta för att Närhälsan har ett välstrukturerat diarium med genomtänkta strukturer och registrerings- och controllingrutiner samt följa upp registreringsarbetet. Förvaltningen har under senaste året startat upp ett utvecklingsarbete kring ökad diarieföring där huvudregistrator är den som driver arbetet. Du är ett stöd till handläggare och chefer som diarieför i organisationen och leder arbetet med att samordna och skapa gemensamma arbetssätt för funktionerna. I arbetet ingår att informera och utbilda internt på Närhälsan och på så vis förenkla och förtydliga informationen på olika sätt till organisationen kring allmänna handlingar och dokumenthantering.

Du ansvarar även för löpande administrativa uppgifter på kansliavdelningen som att bevaka förvaltningens post, myndighetsbrevlåda (e-post) men också att sköta viss annan administration.

En del av tjänsten kommer att innebära administration och användarstöd av andra IT-stöd som utgår från kansliavdelningens uppdrag. Du kommer att arbeta i en central funktion med utveckling och kvalitetssäkring av IT-stöd i Sharepoint. Uppdraget innebär att utveckla funktionen, samordna och ge stöd i systemet för dokumenthantering.

Om dig

Vi söker dig med vana av registratorsarbete inom offentlig verksamhet. Du ska ha mycket god datorvana och gärna erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem, såsom Public 360 och Sharepoint. Du har ett stort engagemang och intresse för IT-frågor. Du är noggrann och van att arbeta självständigt. Ett bra bemötande, god samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla är nödvändigt för detta arbete.

Att vara huvudregistrator kräver en strukturerad, noggrann och stresstålig person som kan hantera många uppgifter samtidigt. Du är nyfiken och har lätt att ta till dig information och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har lätt att samarbeta och kommunicera. Vidare tar du initiativ till att, tillsammans med dina kollegor, förbättra och utveckla enhetens arbetssätt för att möta allmänhetens behov och ge internt stöd till myndighetens övriga verksamheter.

Meriterande om du har högskoleexamen i registratur, arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan examen som bedöms som likvärdig. Meriterande är också erfarenhet och kunskaper om offentlighet och sekretess, kommunal- respektive förvaltningslag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Närhälsan Kansliavdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2021
  • Ansök senast: 9 juni 2021

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024