Huvudregistrator med administrativa uppgifter till kommunstyrelsens kansli

Arbetsbeskrivning

Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vår verksamhet
Kommunstyrelsens kansli är en av kommunstyrelsens förvaltningar och ansvarar för beredning av ärenden till kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, överförmyndarnämnden och valnämnden.

Kansliet ansvarar även för övergripande utredningar, regionala frågor, internationella frågor, juridiskt stöd till hela organisationen med mera. Kommunstyrelsens kansli söker huvudregistrator med administrativa uppgifter.

Arbetsuppgifter
Som kommunens huvudregistrator arbetar du med utbildning av kommunens registratorer, håller styrdokument ajour, är kommunens expert inom diarieföring och deltar i utvecklingen av kommunens dokumenthantering. Du utgör tillsammans med stadsarkiv, stadsjurister och systemförvaltningen av diariet stöd till de kommunala verksamheterna i dokumenthanteringsfrågor.

I den administrativa delen av uppdraget samverkar du med kommunstyrelsens registrator och kommunsekreterarna med administrationen av kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens sammanträden och handlingar. Du bistår dessutom kansliet med andra administrativa uppgifter.

Din profil
Vi söker dig med goda kunskaper om diarieföring. Du har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, och flera års erfarenhet av arbete inom området.

Erfarenheter av att hålla utbildningar och utforma riktlinjer/rutiner inom området är meriterande. Erfarenhet och kunskap om Public 360 är meriterande liksom erfarenhet av nämndadministrativa uppgifter.

Du har lätt för att samarbeta med andra, kommunicerar på ett tydligt sätt, är strukturerad, initiativtagande, självgående och serviceinriktad.

Ansökan och övrig information
Anställningen är tillsvidare med start så snart som möjligt. Sysselsättningsgraden är heltid.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vill du veta mer är du välkommen att ringa Pär Höglund, kanslichef, 011-15 11 14, eller per e-post par.hoglund@norrkoping.se.

Vi vill ha din ansökan med meritförteckning senast 4 november.

 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 13 oktober 2016

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024