Huvudregistrator/ärendecontroller

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.




ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i ett sammanhang där du är mitt i centrum? Är du en positiv och engagerad registrator eller arkivarie som vill ta nästa steg och utveckla vår ärende- och informationshantering och arbeta för en kvalitetssäkrad demokrati? Då kan det vara dig vi söker!

Vi på kanslienheten har påbörjat ett arbete med att utveckla denna tjänst som tidigare kallats registrator till att vara mer anpassad till dagens utmaningar. Det vill säga att öka fokus på att ärenden och information hamnar rätt och hanteras rätt i en alltmer processorienterad och digitaliserad värld. Du kommer att vara med i att påverka den fortsatta utformningen av tjänsten.

Som huvudregistrator och ärendecontroller är du en viktig del i såväl den löpande verksamheten som i det pågående utvecklingsarbetet. Du kommer att vara en drivande kraft i att kvalitetssäkra, förbättra och effektivisera ärende- och dokumenthanteringen för kommunstyrelsens förvaltning. Tillsammans med andra nämnders registratorer kommer du att arbeta för samordnade arbetssätt inom registrering av information och förvarande av handlingar samt utlämnande av allmänna handlingar i hela organisationen. Det är du som är sammankallande av nätverket och skapar förutsättningar för framdrift. Du kommer också vara drivande i att utveckla organisationens digitala arbetssätt kring informationshantering. I dagsläget ligger systemförvaltarskap för kommunens ärendehanteringssystem i denna tjänst men det kan komma att ändras framöver.

I tjänsten ingår att vara registrator och arkivredogörare för kommunstyrelsens förvaltning liksom ansvar för hantering av den fysiska posten. Här håller vi på att se över hantering men idag innebär det arbetsuppgifter som sker på plats i våra lokaler.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med goda kunskaper om allmänna handlingar, sekretess och GDPR, diarieföring och de regelverk som styr myndigheternas dokument- och informationshantering. Du är van vid digitala arbetssätt och att arbeta med olika verksamhetssystem. Vi tror att du har högskoleutbildning inom statsvetenskap, arkivvetenskap eller kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av arbete inom området.

För att fungera väl i rollen ser vi därför att du har ett coachande och serviceinriktat förhållningssätt och en god kommunikatör. Du behöver också kunna arbeta självständigt och ta ett stort eget ansvar. Arbetet innebär att uppgifter periodvis behöver prioriteras och omprioriteras vilket kräver en flexibel utgångspunkt i planering av dagens arbete.

Omvärldsbevakning och nätverkande är en naturlig del i ditt arbetssätt liksom att hålla god ordning och reda och att arbeta för en ökad transparens i verksamheten. För att lyckas i uppdraget söker vi därför dig med personlig mognad och trygghet i ditt agerande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du delar vår värdegrund vilket innebär att du är omtänksam, engagerad och utvecklande.

Meriterande är erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public 360 och arbete i politiskt styrd organisation.

Du är flytande i svenska, både i tal och skrift. Arbetslivserfarenhet krävs.

Denna tjänst är säkerhetsklassad.

Är det dig vi söker? Tveka inte att höra av dig eller ansök med detsamma!

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christer Nilsson
0320-21 74 27
Anette Jansson
0320-21 80 77
Lena Johansson
0320-21 70 40
Robert Stjernström
0320-21 70 66
Administrativ chef Lena Ehrnlund
0320-21 70 03
SACO Anette Jansson
0320-21 80 77
Vision Lena Johansson
0320-21 70 40
Chef IT-service Thomas Hellberg
0320-21 70 30
Serviceledare Maricel Alvarez
0320-21 80 04
Personalchef Christer Nilsson
0320-21 74 27

Sammanfattning

Besöksadress

Boråsvägen 40 51180 KINNA
None

Postadress

None
Kinna, 51180

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024