OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GF Göteborgsgymnasterna är en truppgymnastikförening som grundades 1956. Vårt kansli finns i den nybyggda Lundenhallen, och vår verksamhet med våra drygt 600 medlemmar nyttjar flera närliggande sporthallar i östra Göteborg. I vår förening värdesätter vi en god kamratanda där alla individer får växa efter egen förmåga. Våra värdeord är glädje, engagemang och gemenskap.
Vad söker vi?
Vi söker nu en verksamhetsansvarig att ansvara för driften av föreningen. I rollen som verksamhetsansvarig hanterar du kontinuerligt föreningens löpande verksamhet i samarbete med tränare, styrelse och träningsverksamhet. Din närmaste kollega blir vår huvudtränare, och tillsammans arbetar ni för att föreningens verksamhet och utveckling sker enligt föreningens värdegrund och målsättningar. I arbetsuppgifterna ingår att planera och administrera verksamheten efter föreningens årshjul. För våra gymnaster och tränare innebär det att organisera grupper och tränare enligt gymnastikförbundets utvecklingsmodell. För vår ekonomi gäller det att hantera den löpande administrationen och tillsammans med styrelsen ta fram årsbudget.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad person med god organisationsförmåga. Vi har krav på god datorvana och ser gärna att du har anknytning till eller kunskap om truppgymnastik. Vi värdesätter god kommunikationsförmåga då tjänsten innebär kontakter med exempelvis tränare, föräldrar och förbund.
Vi ser gärna att du har en bakgrund i ideell föreningsverksamhet och meriterande med arbete i förening eller styrelse.
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, så vi uppmuntrar ansökningar från alla som tror att de kan göra ett gott arbete för vår förening. Vi tror på att rollen kan formas och utvecklas efter den du är.
Information kring tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och omfattningen är 100%.
Föreningen söker en tjänst för heltid, flextid, med vissa fasta tider/kvällar i månaden för att
bemanna kansli samt deltaga i exempelvis styrelsemöte. Vissa helger i samband med evenemang.
Arbetsplatsen är på kansliet i kombination med goda förutsättningar för hemarbete.
Fast månadslön samt möjlighet till utbildning och utveckling erbjuds. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras från de sökande som går vidare till intervju.
Ansökningar & frågor
Ansökningar samt frågor om tjänsten skickas till föreningens styrelseordförande, Linda Engström Condon, per email till lindaengstromcondon@gmail.com senast 21/09/30. Urval sker löpande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.